måndag 23 mars 2009

Vinnare till Jägersro 24/3

Tjenare
Mantorp blev det både Heaven & Hell! Ett av spikförslagen visade sig från sin bästa sida, nämligen Staro Capricorn i den sista V65-avdelningen. Från sista till första häst under slutvarvet. Han gjorde hela grovjobbet själv i tredjespår sista 900 m och att det var "lustempo" hela första varvet i täten gör bedriften än större. Snälle Fajersson, ge nu hästen några uppbyggande lopp framöver och töm han inte varje gång!
Olle Hedin med Lage styrde resolut framåt i första sväng och fick överta ledningen från Umbrella Hornline, detta efter att värsta (?) motbudet James Bond galopperat bort sig i startögonblicket. In på upploppet jagade Olle på sin springare som svarade med att länga på steget och dryga ut försprånget till övriga sista biten in mot mål. Vinnartipset satt som en smäck till 3,35 gånger pengarna!
Har som hastigast gått igenom startlistorna till tisdagens V65:a på Jägersro och hittat två roliga spel! I lopp 5, V65 avdelning 3 som är ett stayerlopp över 2640 m, tar Kari Lähdekorpi ut ett nyförvärv i form av nr 14 Madame Arriba. Jag har följt hästen i dess förra regi och här rör det sig om en kanon i grund och botten. Inga lopp i kroppen, men jag känner på mig att det här är ännu ett förvandlingsnummer a´la Kari. Hon är i nuläget streckad på 3% av kupongerna och jag jublar mig hes om det till slut inte överstiger 10%. Omsättningen på V65 är i skrivande stund inte mer än 32 TKR så mycket kan komma att hända beträffande streckfördelningen. Hoppas, hoppas!!!
I den sista avdelningen, lopp 8, hoppas jag på "alla-skorna-av" för nr 6 Beijing Man. Hästen har en ruggig statistik om man ser till de starter han tävlat barfota runt om över sprinterdistans. Jag hoppas han kan ta sig förbi de invändiga hästarna i starten, gör han det då vinner han troligen loppet. Risken finns att 3 Chipolo Oak är snabbast den första biten men jag blir väldigt förvånad om man inte välvilligt överlåter ledningen till mitt drag. Värst emot är nr 7 Gift To Europe. Tycker inte han är gynnad av dagens korta distans, men skulle han tidigt komma upp utvändigt om min vinnare kan det bli jobbigt att hålla undan. Hoppas att kretsen kring Gift To Europe mest är ute efter att ge hästen ett lopp i kroppen inför finalerna och inte laddar från start utan väljer att köra till slut.

Spelförslaget blir som följer:
Jägersro lopp 5 Vinnare/Plats nr 14 Madame Arriba (Stefan Persson)
Jägersro lopp 8 Vinnare/Plats nr 6 Beijing Man (Stefan Söderkvist)

Som vanligt ber jag att få önska lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar