söndag 8 mars 2009

Örebro Raket 8/3

Skepp Ohoj!
En liten ynklig femma blev resultatet av V75 på Mantorp. Bara att ta nya tag.
Idag på Örebro ser loppen ganska svårlösta ut, framför allt beror det på den usla kvaliteten i loppen. Jag har lyckats leta fram några trevliga spelobjekt som kan förgylla den här gråtrista söndagen. V65 bryr jag mig inte om men jag kan bjuda på några sunda spikar till er som likväl tänker satsa på V6:an! Tror att 2 Muscle Leaf håller undan för 15 Elit Farming trots kraftigt distansminus (3140m). Hästen ser lysande ut för dagen och sitter nog i spets efter 300 m. I den sista avdelningen ser 3 Lajos Wurö ut att ha en lämplig uppgift här. Senast på Jägersro slog hon några dugliga hästar, t. ex. Ninia De Mortree och Cindy Hall. Värsta motsåndet idag kommer från 8 Baloo Nalan och 9 Lucas Ness. Baloo Nalan har inte startat på 1 1/2 månad och har spår lite väl långt ut bakom bilens vinge för att jag helhjärtat ska kunna tro på vinst för hans del. 9 Lucas Ness var riktigt bra vid segern inom V64 på Solvalla och blir så klart giftig. Spår 9 på Örebro är dock något man inte önskar sig och risken för att hästen får göra grovjobbet själv ute i spåren sista 800 m är stor.
I stället för V65 väljer jag idag att spela en raket. Raketbränslet består av i lopp 5 startande nr 1 Livi Davids. Hästen höll mycket starkt senast efter elakt tryck mest hela vägen, men då han verkar ha lite problem med att sätta nosen först väljer jag att spela plats. Hoppas på drygt 2 gånger insatsen i alla fall. Dessa slantar får sedan rulla vidare på i lopp 7 startande nr 9 Look For Simoni. Också här väljer jag plats då läget kan ställa till det. Hästen gjorde allt annat än att imponera i förra starten men då gick hon i ledningen och jag har fått för mig att hästen är betydligt vassare då hon får attackera bakifrån. Platsoddset på denna borde generera någonstans mellan 3-3,5 gånger insaten.

Spelförslag Raketen Örebro 8/3:
Lopp 5 Plats Nr 1 Livi Davids
Lopp 7 Plats Nr 9 Look For Simoni

Jag väljer att spela med en insats på 100 kr och räknar med en netto-vinst någonstans kring 700 kr. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar