torsdag 26 mars 2009

Åby 26/3

Besökte Solvalla igår med Oraklet Simgren och "Tomas the Gangster" (det för honom föga populära smeknamnet kommer efter en filminspelning som pågick på Solvalla medans vi var där och som vi raljerade en del över). Med facit i hand skulle man struntat i allt vad lir heter. Åtminstone om man lirar på det sättet jag gjorde. Bongarna var efter målgång lika hett eftertraktade som välanvänt skithuspapper, om ni förstår vad jag menar!? Fin sport trots allt och roligt med alla kanoner som börjar visa upp sig så smått.
Vi spinner vidare på den tråden och beger oss till Åby som bjuder på en riktigt fin omgång, framför allt om man ser till det sportsliga. Eller vad sägs om den sista V65-avdelningen där vi får se hästar som Lily Kronos, Insect Face, Revenue J.R, Lovely Lidob, Noras Bean, Knockout Rose och Indigo Broline!?
Nöjer mig med att leverera ett DD-spel i kväll. Mycket positivt låter det kring nr 9 i DD1 In Vivo Face. Var länge inne på att singla favoriten nr 1 Leanne Di Quattro men väljer att ta två hästar på kupongen.
Andra avdelningen känns desto mer öppen med kanoner vart än man tittar i startlistan. Med lopp i kroppen hade jag med största sannolikhet spikat nr 3 Lily Kronos, men märkt av erfarenheter från gårdagens årsdebutanter chansar jag bort henne idag. Jag väljer i stället att enkelstrecka nr 5 Revenue J.R. Tror inte det är bästa hästen, förutom just i kväll. De som jag håller som huvudet högre årsdebuterar eller har dragit nitlott då det kommer till spåret.

Spelförslag DD Åby 26/3:
DD1) 1 Leanne Di Quattro, 9 In Vivo Face
DD2) 5 Revenue J.R

Lycka till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar