torsdag 26 mars 2009

******Jägersro V75 28/3******

Vad trött jag blir!!!
Målfototorsk än en gång!!!
Revenue Jr avslagen på linjen av Knockout Rose, segermarginal: NOOOOOOOOS!!!
Usch å fy å blä!
Förresten, såg ni den Tyske-Sändar-Kungen på Solvalla i onsdags och på Åby i torsdags kväll?
Klaus Kern är ju som alla (?) vet hans riktiga namn, även om jag tror han lyssnar till det andra också!? Hur som helst, ingen kan påstå något annat än att han står för sitt ord: -Jag ska till ledningen med Shippendale, kosta vad det kosta vill! Ungefär så lät det innan loppet, och bäste Klaus, man kan väl utan att överdriva säga att det kostade lite "zu Viel"! Stackars Shippendale fick återigen lomma hemåt utan att få så mycket som en krona med sig. Däremot på Åby svarade Klaus för en betydligt förståndigare styrning. Den på förhand totalsågade och chanslösa Black Running placerades snyggt i tredje par invändigt. Resultatet? Ett tredjepris, vilket så klart var maxutdelning, och ett antal sköna tusenlappar med sig hem till hästägarna. Det märkligaste är trots allt det att Shippendale vid ett flertal tillfällen tydligt bevisat att han går väldigt bra bakifrån men likväl ska han behövas plågas runt travovalen gång på gång tills dess att mjölksyran fullkomligen sprutar ur öronen på honom.
Vi fortsätter följa den Tyske-Sändar-Kungen och hans framfart på landets travbanor med stort intresse och jag lovar återkomma i ärendet!
Nu riktar vi blickar och tankar mot Jägersro i stället och den stundande V75:an på lördag.
Jägers har fått till en riktigt trevlig omgång, såväl sportsligt som spelmässigt. Jag har knåpat ihop ett reducerat system som jag här tänker visa er. Inenting är spikat än utan det här ska ses mer som ett utkast till vad som komma skall.

Avd 1) Spika, spika inte? Spika, spika inte? Ungefär så har mina tankar gått kring det här loppet. Spiken skulle i sådana fall hamna på 9 Power Nap, men hur kul är det egentligen med spik i första avdelningen!? När Ludde samtidigt har dragit innerbrickan med snabbe Chili Ås känns det till slut givet att gardera. 8 Casander Boy tar jag också med på systemet där favoriten 9 Power Nap får bli ensam A-häst.
Avd 2) Öppet stolopp om nu inte 1 Cleo Nalan lyckas hålla ledningen och inte galopperar!? Flera startsnabba ston med bra lägen gör dock att jag streckar på för högtryck!
Avd 3) Först i rank och tillika ensam A-häst, 5 Triton Sund (förklaring överflödig). Men jag måste bara betala för en tokrolig susare, nr 3 Sundance Clover! Han bör braka till spets och sedan hoppas jag att Triton är först fram och får överta. Med det scenariot och lucka till slut blir han livsfarlig. Han såg dunderfin ut i årsdebuten som fastlåst bakom Garland Kronos (!). 7 Adams Hall får även han finna sig att ta plats på mitt system.
Avd 4) Om man ser till det sportsliga är detta dagens mest ointressanta lopp, det omvända om man ser till spelet. Jag tror 3 Amber diablo har en riktigt bra chans. Med P Untersteiner i sulkyn är spetschansen god, kan vinna även från andra positioner. 7 Skaka Loss kan bli en svår nöt att knäcka om han får travet att stämma hela vägen. Galoppen ligger på lut från det att starten går och ända in på mållinjen. 9 Kelly Jo kan spurta frenetiskt om humöret dagen till ära är det rätta. 6 Promissory kan rinna undan från ledningen om den skulle nås.
Avd 5) Spik! 5 La vent A Change såg så ruggig ut i debuten för Ludde att man bara måste singla. Distansminus ryktas det om och så må det kanske vara. I mina ögon vinnar han ändå, från dödens om så skulle behövas. 8 Voodoo Hornline imponerade väl egentligen lika mycket senast på Solvalla då han svepte fältet till enkel seger. Spår åtta den här gången och jag väljer att onda bort honom.
Avd 6) Dagens clou! Jag streckar på för allt vad tygeln håller! 6 Bull Trap först i rank på vad han har visat på slutet. 1 Catch The Flax, speedkula som får loppet i rygg på hårt dragande Hoity Toity Face. Den sistnämde kan ju onekligen vara "fruktansvärd" emellanåt, och har hon en sådan dag kan hon leda hela vägen. 11 Vilas Boko går från klarhet till klarhet och hästen har verkligen den rätta "skallen". Som C-hästar tar jag och fyller på med en trio bestående av: 9 Italiano, 7 Max Hugo och 12 Western Heikant.
Avd 7) Spik på en av landets bästa hästar, hade haft god chans även i Olympiatravets försök. 7 Quarci Du Chene, hästen tävlar inte mot några andra utan enbart mot sig själv och sitt humör. Här brakar han till ledningen och vinner i utklassingsstil på, vad ska vi tro, 1,12,1!?

Grova Systemet i sin helhet:
Avd 1) A= 9 Power Nap B= 1,8 (Res.2,4)
Avd 2) B= 1,2,8,7,5 C= 3 (Res.10,4)
Avd 3) A= 5 Triton Sund B=3,7 (Res.1,9)
Avd 4) B=3,7,9 C= 6 Promissory (Res. 8,10)
Avd 5) ***5 La Vent A Change*** (Res.8,9)
Avd 6) B= 6,1,4,11,3 C= 9,7,12 (Res.10,2)
Avd 7) ***7 Quarci Du Chene*** (Res.8,10)

Krav: Minst en A-häst måste vinna. (Power Nap i avd 1 eller Triton Sund i avd 3)
Max en av C-hästarna får vinna.

Ramen är på 1728 rader. Systemet reduceras med 54% och kostnaden blir således 400 kr (800 rader).

Lycka till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar