söndag 30 september 2012

Dubbejackens drag! V75 Solvalla 30/9

Howdy!

Det blir ingen genomgång lopp för lopp idag, till det är tiden alltför knapp. Några drag till dubbeljackpoten ska jag dock hinna bjuda på!

Igår kväll blev det ett besök på Infra City i Upplands Väsby när sista kriterieauktionsdagen hölls. Fick tillfället att följa med Jocke Löfgren och Micke Fagerberg då de gick runt och tittade på tänkbara inropshästar. Det var hur kul och lärorikt som helst, önskar bara man hade haft outtömliga resurser i plånboken... Kvällen blev inte så gammal innan det var dags att sätta sig på tåget mot Knivsta och tur var väl det. Misstänker att besöken vid baren hade duggat mer och mer tätt ju senare det blivit!

Nu till dagens övningar!

Dagens "miljonhästar": 

I avd 2 tycker jag 1 T P Emily är streckvärd, framför allt som vi ser en jättefavorit i det loppet som agerar aningen ojämnt.
I avd 3 tror jag återigen på hästen från innerspåret, 1 Sophia´s Blush. Inte mycket betrodd vilket jag tackar och tar emot för.
I avd 4 skyndar jag och streckar 10 Tricky Track. Inte det tuffaste motståndet men kräver ändå en del tur på vägen för att hinna fram.
I avd 5 streckar jag 3 Save The Quick som är en enprocentare, vilket är helt obegripligt. Jag tror Sebastian K rundar samtliga men streckvärdet på min storskräll är för bra för att jag ska kunna låta bli.
I avd 7 är 5 Increased Workload ett måstestreck då han endast är streckad på 18%. Bara det inte börjar ösregna och banan blir smetig så ska det vara en bra segerchans.

Dagens spik:

I avd 1 känns favoriten 2 Vincennes oslagbar.

Systemförslag V75 Solvalla 30/9 (720 rader = 360 kr)

V75-1) 2 Vincennes
V75-2) 1-5-6-10
V75-3) 1-3-5
V75-4) 2-5-6-9-10
V75-5) 3-11
V75-6) 5-6-12
V75-7) 3-5

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar