söndag 23 september 2012

V64 23/9 Gävle

Howdy!

Normalt sett skriver jag inte något om V64-omgångarna men av okänd anledning känns det angeläget att göra det den här veckan. Gävle bjuder på en riktigt trevlig anrättning som inte ser helt lättlöst ut vilken är anledningen till att jag reducerar mitt system med hjälp av utgångshästar (U) i avdelningarna 1, 2, 3 och 6. Övriga hästar som tippas i dessa lopp benämns B-hästar. För att åskådliggöra det på ett lätt sätt skriver jag ut samtliga sex kuponger åt er efter loppgenomgången.

Håll tillgodo!

V64-1) "Äntligen" måste det ha låtit ur Petri Salmela´s mun då han såg hur spårlottningen till detta lopp utfallit. 1 Born To Walk Alone har prenumererat en längre tid på urusla utgångslägen men den här gången hade han Fru Fortuna på sin sida. Jag tror chansen är god att han lyckas försvara innerspåret och från spets tror jag inte han viker ner sig. Kan vinna från andra positioner oxå. Senast på Solvalla, mot bra hästar, såg han ut som en retad tiger över mållinjen och var till synes helt obrukad. Det saknas inte motstånd direkt. Bästa hästen i fältet är 12 Only In It´s Class (struken) men läget ställer till det. 5 Broadway Starlet svarade för en imponerande seger från dödens på Eskilstuna men motståndet är av en annan kaliber den här gången. Får svårt att nå ledningen och riskerar därmed ånyo en tung resa. 2 Pam Frontline är en snabbstartare som möjligen kan ta sig förbi min förstahäst men sannolikheten för det scenariot hade varit större om hon haft ett startspår några hack längre ut bakom bilen. 3 Atomic Rapida är ytterligare en som kan öppna rejält men ta sig förbi båda hästarna med spår innanför tror jag knappast han gör.
Tillägg söndag: Strykningen av 12 Only In It´s Class medför att 10 Fran Ebo i stället tar plats på systemet. Han är intressant på strecken då han endast fått ett förtroende på 6%. Avslutningarna i de två senaste loppen vittnar om att formen är god och med ett högt tempo på loppet kan det vara dax för en seger. I övrigt ser systemet ut som det gjorde från första början.

V64-2) Vid första anblicken ter sig loppet lågklassigt värre men vid en närmare titt finns flera lovande treåringar i fältet. 10 Twigs Voici är den jag tror besitter mest fart. Får hon lifta med i ryggar blir jag inte förvånad om hon sveper samtliga sista 200 metrarna. 9 Stall Warning visar härlig inställning och är han med övriga in på upploppet krigar han sig blodig om så skulle krävas. 6 Robben Bob är en glänsare men har vikt ner sig ett par gånger i slutstriderna vilket oroar. Jag tror han kan öppna hyggligt men det är första gången med autostart för hans del så osvuret är bäst. Hade jag vetat han skulle kämpa skulle jag singelstreckat honom. 8 Fuzz (struken) har varit ute i gäng betydligt tuffare än detta. Inte kunnat hävda sig då men det bör ha genererat en del hårdhet som kan komma väl till pass i det här loppet. 11 Serrez Flirt var mycket fin vid segern. Fick senast en perfekt resa men räckte helt enkelt inte då. Lite lättare emot nu.
Tillägg söndag: 8 Fuzz struken, ersätts av 4 Strosa.

V64-3) Ett mycket svårlöst lopp där förstarösten läggs på 3 Finest Scotch som svarade för en svettig insats senast. Var länge inne på att spika men det finns fler tror jag som vill ha ett ord med i laget. 12 Bennebos Alina svepte övriga senast på Eskilstuna och vann lätt. Drog fram favoriten i detta lopp, Caddie Girl som trots det var utan chans att utmana. Inte Björn Goop i sulkyn den här gången vilket så klart är ett minus. 10 Pearl Nightmare har bra skalle och var mycket bra i comebacken senast. Med det loppet i kroppen blir han segerfarlig. Nämnda 2 Caddie Girl gör det bra varje gång och har ju ett perfekt utgångsläge. 5 Blend Of Gold är mitt spetsbud i loppet och från ledningen kan det räcka. Hästen kom tillbaka senast efter ca fem månaders bortavaro och var mycket bra. 6 Whitma visar prov på stort kunnande. Är bara tre år men det hon har presterat hittills räcker långt även i detta sällskap.

V64-4) Kallblodslopp i den lite lägre klassen står nu på tur. Hingstarna bör få jobbigt att plocka in 20 meter på några av de som startar från grunddistansen 1640 m. Jag tar ställning för Elin Gustavsson och hennes madame 5 Jenny Best. När hon vann på Bollnäs i näst senaste starten var hon nära att bli nerspeedad av 3 Glöda som jag tycker är främsta utmanaren även denna gång. Jenny Best är dock den hårdare av de två och jag tror hon välvilligt släpps till spets och därifrån dirigerar loppet.

V64-5) Att spika en häst från tillägg med femton startande i loppet över kort distans kan ju anses vara ren och skär galenskap i mångas ögon men här har vi att göra med en undantagshäst i form av 15 Up Up And Away. Senast galopperade han bakom bilen och tappade väldigt mycket mark. Han fick jobba rejält för att komma ikapp klungan men avslutade ändå sista varvet i underkant 1.11! Normalt sett rundar han samtliga i det här gänget och det är bara ännu en galopp som skulle kunna förhindra honom att infria favoritskapet som jag ser det.

V64-6) I den sista avdelningen kostar jag på mig tre streck. 3 Traveling Man är jättefavorit och ska så vara. Når han ledningen finns det inte mycket som talar för förlust. 9 Nisse Bean är dock en fantastisk häst som senast fick trava loppet igenom utvändigt om Traveling Man. Han svarade för en fantastisk insats och den här gången ska han väl ändå slippa trava i dödens!? Tredje strecket till 5 Lamal Jubb som om han gör om prestationen från i somras på Lindesberg kan utmana övriga två. Han är startsnabb och kan möjligen vara den som spetsar.

V64-Systemet 23/9

Systemöversikt:
V64-1) U=1 B=5-2-3-10
V64-2) U=10-9-6 B=8-11
V64-3) U=3-12-10 B=2-5-6
V64-4) 5 Jenny Best
V64-5) 15 Up Up And Away
V64-6) U=3 B=9-5

(450 rader oreducerat, efter reducering med 45 % återstår 246 rader utskrivet på 6 kuponger enligt nedan. Kravet är att minst två av U-hästarna i avdelningarna 1, 2, 3 och 6 måste vinna.)

Kupong 1 (108 rader):
V64-1) 5-2-3-10
V64-2) 10-9-6
V64-3) 3-12-10
V64-4) 5 Jenny Best
V64-5) 15 Up Up And Away
V64-6) 3-9-5

Kupong 2 (54 rader):
V64-1) 1 Born To Walk Alone
V64-2) 10-9-6
V64-3) 3-12-10-2-5-6
V64-4) 5 Jenny Best
V64-5) 15 Up Up And Away
V64-6) 3-9-5

Kupong 3 (36 rader):
V64-1) 5-2-3-10
V64-2) 10-9-6
V64-3) 2-5-6
V64-4) 5 Jenny Best
V64-5) 15 Up Up And Away
V64-6) 3 Traveling Man

Kupong 4 (24 rader):
V64-1) 5-2-3-10
V64-2) 11-4
V64-3) 3-12-10
V64-4) 5 Jenny Best
V64-5) 15 Up Up And Away
V64-6) 3 Traveling Man

Kupong 5 (18 rader):
V64-1) 1 Born To Walk Alone
V64-2) 11-4
V64-3) 3-12-10
V64-4) 5 Jenny Best
V64-5) 15 Up Up And Away
V64-6) 3-9-5

Kupong 6 (6 rader):
V64-1) 1 Born To Walk Alone
V64-2) 11-4
V64-3) 2-5-6
V64-4) 5 Jenny Best
V64-5) 15 Up Up And Away
V64-6) 3 Traveling Man

Total systemkostnad: 246 kr

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar