onsdag 12 september 2012

V86 V5 V4 och DD Solvalla 12/9

Howdy!

Lördagens V75-tävlingar på Skellefteå resulterade i endast fem rätt. Det var ett tufft system värt ett bättre öde. Draget, tillika spiken, 6 Peaberry i avd 5 gjorde mig dock inte besviken utan vann efter ledning från start till mål. Vinnaroddset på drygt 13 gånger gjorde att dagen som helhet slutade med plus i kistan. Formen känns således intakt och jag tror mig ha några riktigt vassa idéer även till onsdagens Solvalla-tävlingar.

Låt mig ta er med i jakten på miljonerna, jag avhandlar som vanligt avdelning för avdelning.

Håll tillgodo!

V86-1) Den inledande avdelningen ser aningen svårlöst ut och jag tvingas offra en hel del streck. 7 Francais Du Gull har formen på topp och kan måhända få överta ledningen efter en bit. Chans även om det skulle bli aktuellt med en köposition. 6 Rano ser fin ut för dagen och motståndet känns något enklare än vad som varit fallet på slutet. 10 Jackal Face har varit ifrån ett tag vilket kan innebära lite ringrost men av ren löpglädje kan det smälla till ändå. 1 Haraldinho känns aningen formlös men skulle han tävla på topp har han mycket bra chans. 3 Aaron De Veluwe är en fin häst med ett bra läge. 9 Speedy Gold är loppets jätteskräll som förtjänar ett större förtroende hos spelarna än vad streckprocenten skvallrar om. 5 Classic Son känns streckvärd då läget är bra och grundkapacitet finns.

V86-2) Dagens första singelstreck återfinns här i form av 6 Charlie Trotter. Tony Wallin förbannade sig själv efter galoppen i derbyuttagningarna på Jägersro. En finalplats gick om intet då han skulle flytta ut hästen i banan för att få fritt spurtutrymme vilket hästen inte klarade av utan försvarade sig med en galopp. Tidig ledning är att vänta den här gången och jag tror på ett odramatiskt lopp med revansch för såväl häst som kusk.

V86-3 V5-1) Vi får åter stifta bekantskap med den finske fantomhästen 4 Brad De Veluwe. Normalt sett vinner han det här loppet utan att förta sig. Jag spikar men för chanssystemen kan 7 Ghetto Blaster och 3 Askens Valencia vara roliga streck.

V86-4 V5-2) Här har jag hittat omgångens verkliga drag! 3 Kazire De Bob är ännu utan seger men senast gjorde hästen ett mycket bra lopp. Formen är på topp och den här läckerbiten bara måste få sin första vinst snart. Jag tror den kommer redan ikväll. Motståndet är inte av allra värsta sort även om det finns några dugliga hästar på startlinjen. Hårdast emot anser jag 8 Cool Dream vara men även 15 Bolt och 4 Star Support förtjänar att nämnas med respekt. Jag tar dock ställning för mitt fynd och singelstreckar!

V86-5 V5-3 V4-1) Trots ett omöjligt lopp i derbyfinalen var han med övriga in på upploppet och tampades om de främsta placeringarna. En galopp förstörde det hela den gången och han fick inte ens pengar med sig trots att han kanske svarade för den bästa prestationen av samtliga. Den här gången tror jag på seger för 7 Mellby Viking och spikar!

V86-6 V5-4 V4-2) Stolopp över korta häcken. 1 Digital Beautiful har bra chans från spets eller rygg ledaren. 3 Princess Beat kan öppna riktigt snabbt och krigar om ledningen. Avslutningen senast från 7 Southwind Tequila var av det svettigare slaget och hamnar hon bara hyggligt på det är chansen stor att det bara smäller till på upploppet. 11 Bluejeans N.Velvet är en häst jag inte känner särskilt väl men med Björn Goop i sulkyn känns den mycket intressant. 6 Keystone Toffee bet ifrån sig bra senast även om det inte räckte till mer än ett tredjepris, form.

V86-7 V5-5 V4-3 DD-1) 5 Nice And Easy gillar jag skarpt. Loppet senast innehöll flera störningsmoment, inte minst i sista sväng då hon tappade värdefulla längder på täten men kunde ändå komma tillbaka över upploppet och vinna. Hon visar en härlig inställning och det är för mig mycket märkligt att hon bara är streckad på 11 %! 9 Twigs U Canfly imponerade så smått senast och hon kan bli svår att stå emot sista biten. 10 Recation såg mycket fin ut senast. Hon kan ställa till med en rejäl överraskning om hon har lite tur och får en bra rygg att lifta med i. De båda favoriterna tar jag bort från systemet med skamvrårisk som följd. 3 Believe Me kan mycket väl ta hand om ledningen men jag tror inte hon står emot övriga sista biten över dagens distans. 6 Anastacia Trot anser jag heller inte vara något lejon trots fin segerprocent. Här är det stor risk för vingel första biten och då bör hon få svårt att räcka.

V86-8 V4-4 DD-2) I avslutningen streckar jag två tredjedelar av hästarna. Det rör sig om ett långlopp över mastiga 3140 m och mycket kan hända under loppets gång. 1 Ultralum var inte till sin fördel senast men är stark och har bästa läget. 2 Causton hade varit en spik om det inte vore för alla galoppmisslyckanden. 12 Belgrado blir intressant med Johnny Takter även om distansen kanske är i längsta laget. 11 Quick Razz är tränarkörd dagen till ära. Det ökar inte vinstchansen men hästen är stark och oöm, passande förutsättningar så till vida. 6 Global Mazerine är inte att lita på men är stark och rejäl. 9 Knifetown Action kan komma bra på det inledningsvis med bara fyra hästar på startvolten. 3 High Bypass kommer från stall Melander och körs av Örjan Kihlström. En resa i rygg ledaren känns trolig. Tre skrällar med bra distansförmåga att betala för är 5 Blue Star Cosmic, 14 Altai och 15 Prince Elliot.

Systemförslag V86 (1050 rader = 262,50 kr):

V86-1) 7-6-10-1-3-9-5
V86-2) 6 Charlie Trotter
V86-3) 4 Brad De Veluwe
V86-4) 3 Kazire De Bob
V86-5) 7 Mellby Viking
V86-6) 1-3-7-11-6
V86-7) 5-9-10
V86-8) 1-2-12-11-6-9-3-5-14-15

Systemförslag V5 (105 rader = 105 kr):

V5-1) 4 Brad De Veluwe
V5-2) 3-8-15-4-10-7-6
V5-3) 7 Mellby Viking
V5-4) 1-3-7-11-6
V5-5) 5-9-10

Systemförslag V4 (50 rader = 100 kr):

V4-1) 7 Mellby Viking
V4-2) 1-3-7-11-6
V4-3) 5 Nice And Easy
V4-4) 1-2-12-11-6-9-3-5-14-15

Systemförslag DD (valfri insats):

DD-1) 5 Nice And Easy
DD-2) 12-11-5

Lycka till! / @TravExperten

2 kommentarer:

  1. Tjena !

    Hittade hit p.g.a. Niclas travblogg.
    Ditt tips ser onekligen väldigt fint ut om det går in.
    Lycka till !

    //Mackan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det "sket" sig redan i avd 2 dock men såväl V5 som V4 och DD återstår ju :) Missade de båda inledande avdelningarna så vet inte anledningen till Charlie Trotters förlust. Lycka till!

      Radera