måndag 23 februari 2009

Vinst på Östersund 23/2

Hoppas att någon tog rygg på mina ideér till Östersunds V65?! Systemet, på endast 72 rader, nådde nästan ända fram. Plumpen kom i den 3:e avdelningen där min spik, tillika favoriten i loppet nr 2 Lass Keeper, trots en perfekt resa i rygg på ledaren/vinnaren, inte kunde utmana på allvar. Vinnaren av loppet, andrahandsfavoriten nr 5 Lawrence Frontline (35%), som oftast tar sig en galopp någonstans i loppen höll sig typiskt nog denna gång till rätt gångart hela vägen. Än mer snöpligt känns det då jag varnade för hästen i mitt tips. Hur som helst blev det plus i kassan om än lite. Utdelningen för fem rätt blev 412 kr. Sexorna gav ca 27000 kr.
Omgången inleddes av 10 Sharif Zon (16%). Den hade jag med på tre streck. Alltid intressant med hästar som debuterar i ny regi, även om de kommer FRÅN Kari Lähdekorpi.
Andra avdelningen vanns av tredjehandsfavoriten nr 7 Karelli (33%) som för övrigt såg mycket fin ut i sin årsdebut och fler segrar väntar framöver.
Tredje avdelningen har vi redan klarat av (tyvärr).
I fjärde avdelningen kördes favoriten 4 Höibydrona (69%) till spets tidigt i loppet, och även om det såg ut att hårdna till vid upploppets början så blev det aldrig riktigt spännande. Favoriten gick ifrån och vann säkert.
I den femte avdelningen galopperade favoriten nr 2 Memory Pearsall från start och många trodde nog att loppet var över då andrahandsfavoriten nr 6 Logan Frontline spetsade utan några som helst problem. Hästen blev dock aningen het och ödslade lite med krafterna. I rygg på ledaren hittade nr 4 Canpanj (7%) ned. Nr 9 Kick Party gick fram i dödens och då denne galopperade i sista sväng kom luckan som på beställning för Canpanj som enkelt spurtade förbi Logan Frontline, och skrällen var ett faktum. Den fanns med på tre streck!!!
Sista avdelningen blev precis så som jag hade tänkt mig. Min spik, nr 1 Vegafina (39%) tog spets och kunde sedan bestämma tempot som hon ville. Med ett snabbt sistavarv blev segermarginalen till slut god.
Om ni inte tog rygg den här gången så bör ni nog göra det framöver. Har redan varit nära riktigt fina pengar sedan bloggen tog sin början vilket ju inte är många dagar/tips bakåt i tiden. Känner att Travexperten är ett passande alias!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar