torsdag 26 februari 2009

Åby V65 26/2

God förmiddag,
Lite matnyttig info och spelförslag inför kvällens begivenheter på Åby-travet.
Avd 1) Nöjer mig med två streck. Ett för mycket anser nog de flesta. 1 Turnaround gör come-back efter ett vilouppehåll och ses med mycket bra vinstchans. Vågar dock inte utelämna Svanstedt med 3 Olganina som ser riktigt bra ut för dagen. Övriga göra sig icke besvär.
Avd 2) Här streckar vi på lite mer. 3 Nealy La Marc och 12 Vicky Silvio erhåller första markeringarna på kupongen men jag täcker rejält med flera som visat på bra kapacitet och form på slutet. 1 Smaragd Brick, 2 Dortemo Butterfly, 5 Julienne Vitesse, 7 Leanne di Quattro och 8 Zansibar Gill.
Avd 3) Spik på nr 1 Skjald. Björn Goop med häst som hålls högt av stallet och som spetsvann senast på imponerande vis. Får vi be om repris?
Avd 4) Tror jag klarar mig på fyra streck. Förstanicken till 2 King Ville, med lopp i kroppen hade jag valt att spika. Tar också med 3 Time Will Tell B R som enligt utsago tränar förbättrat efter kastrering. 6 Tornado S R debuterar i och med detta för Ludde. Riktigt bra häst som dock riskerar en strulig inledning av loppet. 10 Help behöver nog just lite hjälp på vägen för att vinna men besitter god fart och kan överraska.
Avd 5) Tre streck gör att jag känner mig lugn. 11 Italiano är en mycket fin och bra häst som nu möter enklare motstånd och blir mycket giftig. 4 Wallace Boko har bra chans förutsatt han kliver i väg från spår fyra. 6 Woodland Valley sköt till vasst senast och får tituleras loppets kantboll.
Avd 6) 6 Master Danchip bör ha bra chans om han hittar till ledningen relativt tidigt. Spetsstriden bör stå mellan 3 Global Jovial och 8 Oh It´s Wonderful. Skulle den sistnämde ta ledningen tror jag inte på något släpp till favoriten utan då tillmäts Oh It´s Wonderful störst vinstchans av de två.

Systemförslag V65 Åby 26/2
Avd 1) 1,3
Avd 2) 1,2,3,5,7,8,12
Avd 3) 1 Skjald
Avd 4) 2,3,6,10
Avd 5) 4,6,11
Avd 6) 6,8

Systemet är på 336 rader och kostar detsamma att investera i.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar