tisdag 17 februari 2009

Vinnare/plats-spel till Eskilstuna 17/2-09

Morsning alla travtokiga spelsugna vänner där ute. Nu är det premiär för mitt bloggande. Det kommer dock begränsas till tips angående aktuella travlopp. Tipsen jag levererar kommer inte röra favoriter, här fokuseras på de hästar som kan komma ge bra pengar tillbaka på de satsade kronorna. Jag börjar med Eskilstunas tävlingar i kväll, 17/2-09: I lopp 8 tror jag mycket på nr 13 Aces Majesty med Daniel Olsson. Hästen startar med 20m tillägg över distansen 2640m. Läget kan tyckas vara hopplöst, men jag tror att Olsson prickar starten ifrån springspåret och tämligen omgående befinner sig i den främre träffen. Kan ekipaget sedan hitta ner i någon vettig position tror jag vinstchansen ska vara hyfsad. Glöm inte att det på Eskilstuna är "Open Stretch" vilket leder till att till och med favoriter släpper ledningen utan strid om de snabbt får någon utanpå sig som ställer en allvarlig fråga. Jag hoppas Aces Majesty och Daniel Olsson ställer den allvarliga frågan till den troliga ledaren, tillika en av favoriterna, Marion Metapoint. Sådant ät mitt drömscenario i alla fall. Spelförslaget lyder som följer. Lopp 8 nr 13 vinnare/plats. DD-spelet: Avd 1: 2 Hamras Kavat
2: 13 Aces Majesty

Lycka till med liret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar