måndag 23 februari 2009

Veckans SuperDuper-drag

Kan inte/vill inte hålla er på halster längre. Jag har en SuperDuper-idé till V75 på lördag! Jag har alltid gillat den här hästen. En längre tid i regi Kari Lähdekorpi har hästen dock inte uträttat mycket av värde (en av dom få), men sedan han kommit i träning hos Mikael Selin på Mantorp ser hästen ut att ha fått en Lidnersk knäpp. Om du/ni såg loppen från Solvalla för snart en vecka sedan är chansen stor att ni vet vem jag menar...
Just det, Peasant Gallant!!! Nr 1 i avdelning tre. Veckans Guldspecial. I sulkyn sitter Erik Adielsson. När bommade Adielsson spets från ett sådant här läge med en startsnabb häst senast!? Om han sedan väljer att köra i spets är en annan femma. Hästen visade en otrolig speed senast och då det som bekant finns ett , förlåt två, extra innerspår på Åby´s upplopp kanske han kan tänka sig att släppa ledningen om "rätt" ekipage kommer upp och ställer frågan!? Oavsett löpningsförlopp, dödens undantaget, kommer jag sitta lugn då upploppet nalkas och bara vänta på utbetalningen! Sund spik, sunt vinnarspel, tvilling, V3-lås, ja ... "take your pick ".
Jag kan inte annat än att säga: -Varsågoda!!!

P.S Fegisarna garderar med ett plats-spel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar