torsdag 19 februari 2009

Åby 19/2

Morsning!
Gårdagen blev inte så framgångsrik som jag hoppats på. Fyra rätt slutade det med och en återbetalning som inte täckte utgifterna.
I kväll är det Åby som bjuder upp till dans och det är en blandad kompott vad gäller kvaliteten på loppen. Första avdelningen är så dålig att jag inte ens bryr mig om den utan helgarderar rakt av, fjärde avdelningen ser inte heller särskilt tilltalande ut, resterande fyra lopp ser däremot högintressanta ut. Här kommer några ideér inför aftonen:
Åby lopp 4 V65 avd 2: Äntligen dags för Mulliga Ullis. Svanstedts favorit, nr 9 Hepburn Broline, har stam som förpliktigar, men tyvärr lyckas hon inte leva upp till den alla gånger, fr a inte då det rör sig om voltstart. Så är fallet i kväll och med hästar såväl på sidorna som framför sig tror jag hon slår på en galopp i starten och att hon sedan ska kunna rå på Mulliga Ullis har jag svårt att se. Dessa två ser ut att stå i särklass vad kapacitet beträffar i detta lopp.
Åby lopp 5 V65 avd 3: Fint lopp över 2640m med hästar utspridda över tre volter. Normalt sett håller hästarna på start för hög klass för att de på tillägg ska ha någon chans. Jag väljer att ranka en av mina favorithästar etta: nr 9 Nouvelle Pelle, häxläge men mycket speedig om han får ligga på rulle till ca 300m kvar. 1 Imola November och 2 Pelle Pirat är klasshästar som man måste betala för i ett sådant här lopp. Två riktiga stänkare hittar vi i startsnabbe nr 3 Bolets Fabian och distansgynnade Shim Sala Vinn. Den förstnämnda kan möjligen utnyttja Open Stretch och blir farlig vid ett sådant scenario, men det är nog också vad som krävs om han skall ha någon chans. Den sistnämnda vill ha hög fart på loppet för att komma till sin rätt, blir det ett högt utgångstempo på tillställningen och han får gå med i ryggar till in på upploppet kan han mycket väl vara först över mållinjen. Inga stora vinstchanser tilldelas någon av dem men med streckprocent på 2 respektive 1 känns dom ändå som en krydda att hetta upp omgången med.
Åby lopp 6 V65 avd 4: Öppet lopp och inte så namnkunniga hästar. Kanske har Christina Medin lyckats få tillräckligt med liv i nr 9 Main Ås för att räcka till seger. Björn Goop sitter i sulkyn liksom i de två senaste starterna. Plocka även med 1 Eva Bore, 2 Leonard East, 3 Milton H.H, 5 Stjärnklar och 6 Majors Snapscho.
Åby lopp 7 V65 avd 5: Efter strykningen av nr 3 Fisher King ligger vägen öppen för Flemming Jensen och hans nr 7 Mainstream. Löpärlig och stark häst som borde passa utmärkt över den långa distansen. Favorit i loppet blir Svanstedt med nr 11 Muscle Leaf. Hästen imponerade i senaste starten då han vann överlägset. Motståndet var dock klent den gången och med tanke på läge och att jag tror hästen missgynnas av 2640m förordar jag spik på Jensens kuse.
Åby lopp 8 V65 avd 6: En häst är de övriga totalt överlägsen, bara han har vaknat på rätt sida och väljer att ägna sig åt trav i stället för åt galopp. Den jag menar är nr 8 Minos Vang. Hästen har dessutom blivit nerstruken till spår 6 bakom bilen vilket inte försämrar chanserna. Med tanke på att två avdelningar ser hopplösa ut att lösa, och det kommer krävas streck där, förordar jag spik även i detta lopp. Värst emot ser annars nr 6 M.T Buffet ut att vara.

Spelförslag V65 Åby 19/2:
Avd 1) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
Avd 2) 12 Mulliga Ullis
Avd 3) 1,2,3,6,9
Avd 4) 1,2,3,5,6,9
Avd 5) 7 Mainstream
Avd 6) 8 Minos Vang

360 rader och lika många kronor ligger investeringen på, lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar