måndag 23 februari 2009

V65 Östersund 23/2

Hallå där ute!
Lördagens övningar lägger vi till handlingarna och jag kan bara konstatera att då Olle Goop vann två lopp hade jag behövt helgardera dessa för att hitta vinnaren. Olle var ju självaste Mäster fram till för bara några år sedan, men så som han kör hästarna nuförtiden anser jag att man allt som oftast gör rätt i att helt sonika plocka bort samtliga hans styrningar från sina kuponger! Ett kostsamt resonemang den gångna helgen skulle det visa sig.
Östersund i kväll och det slår väl milt sagt inte några gnistor kring startfälten som skall göra upp. Ska i alla fall försöka räta ut ett och annat frågetecken gällande V65!
Avd 1: Stor favorit blir segervane nr 1 Melina´s Carey. Bra läge men det är trots allt årsdebut och jag väljer att gardera med fine 6 encore Ås samt luringen 10 Sharif Zon.
Avd 2: Lågklassigt kallblodslopp, fy för den lede! Jag brukar inte ta någon direkt hänsyn till vilka tider hästarna presterat i sina tidigare starter. Undantaget är kallblodslopp likt detta. Troligen blir nr 6 Snygg med Stig Jarle Röste favorit från dubbla tillägg. Värsta motbudet är nog den med spår utanför, nr 7 Karelli med Ulf Ohlsson i sulkyn. Plockar även med två lägesgynnade ekipage från startvolten där åtminstone det ena gått hyggliga tider, dock utan att fått vinna; nr 4 Veabergetslindelin och 1 Alp Boris.
Avd 3: Här väljer jag att singelstrecka nr 2 Lass Keeper och John Östman. Jag hoppas på stets och slut från det här läget. Är dock inte helt hundra på att han kommer dit och har man råd att gardera så gör det i första hand med nr 5 Lawrence Frontline och 11 Super Sid.
Avd 4: Här låser jag loppet med två streck! Nr 4 Höibydrona och 11 Orrbusan. Går nr 4 felfritt tror jag den vinner.
Avd 5: Ett riktigt fint lopp faktiskt. Nr 2 Memory Pearsall var målfotoslagen på V75 mot duktige Carmen Launcher senast. Här talar mycket för seger med bevisad toppform och toppkusk. 4 Canpanj gick dock riktigt bra som tvåa i förra starten och 5 Pimms Stewball är säkert fältets mest grundkapable häst och streckad på endast 1% i nuläget. Dom får också plats på mitt system.
Avd 6: Kvällens bästa drag!? Nr 1 Vegafina. Jag tror återigen på spets och slut.

Systemförslag V65 Östersund 23/2

Avd 1) 1,6,10
Avd 2) 6,7,4,1
Avd 3) 2 Lass Keeper
Avd 4) 4,11
Avd 5) 2,4,5
Avd 6) 1 Vegafina

72 rader, lika många kronor i investeringskostnad. Håller nere systemstorleken då det är för många häster jag inte känner till och chansar lite i stället. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar