lördag 2 februari 2013

V75 Färjestad 2/2

Howdy!

Tiden är knapp! Önskar jag haft mer av denna ständiga bristvara att grundligt analysera loppen. Det blir något av "första-känslan-system" den här lördagen och jag sätter genast igång med genomgången av V75-loppen, avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V75-1) Jag tillmäter favoriten 4 Mellby Amiral bäst vinstchans men det finns streckvärda motbud i form av 10 Staro Fighter, 9 Peaberry, 2 Rutger Gigant, 11 Pearsall Amount och storskrällen 5 Gabuck. Jag streckar samtliga nämnda!

V75-2) Stark favorit även här. 3 Lucky Angel Face har bra chans men jag måste strecka 1 Unison Sund som den "nästa-gångare" hon är. Även 9 Believe Me förtjänar sin plats på kupongen efter senaste insatsen.

V75-3) Jag chansar lite och singelstreckar 4 Calamara Donna som jag tycker ser bättre ut än på länge. Hoppas hon får en resa i andre eller tredje pat utvändigt. Avslutar rykande i nuvarande form.

V75-4) Tre tråkiga streck och två roliga. Mest tror jag på vinstmaskinen 10 Zivertson. Streckar även lovande 6 Twitter tidigt. 1 Öjja Scoop har läget och 11 Felix Hammering är loppets joker tillsammans med 5 Golden Bowl.

V75-5) Kallblod, visst är de roliga att se men jag avskyr att spela på dem. Turligt nog startar en av mina favoriter i loppet vilket gör mitt beslut att singelstrecka ganska lätt. 4 Titan Tabac har gjort det bra undeer hela sin relativt korta karriär. Står bra till för att tidigt ta hand om ledningen och sedan reglera loppet.

V75-6) Som vanligt tycker jag silverdivisionen känns öppen och jag streckar på lite grann. 1 Bon Frecia ska ses med bra chans om han lyckas hålla ledningen. 3 Sandringham Hanover håller fortsatt toppform och har haft tur i spårlottningen. 11 Latitude Broline är tuff och kan avgöra den tuffa vägen. 6 Belgrado vann senast och från ett bra läge räknas han återigen. 4 Magnifik Gelj stöter på tufft motstånd men hästen ser onekligen fantastiskt fin ut för dagen. 8 Mountain Dew besitter stort kunnande som räcker för att vinna i det här gänget.

V75-7) Det är lockande att gardera favoriten 6 Caddie Gallant med tanke på hur hårt anlitad som singelstreck han ser ut att bli. Dock såg han bländande ut i comebacken och han bör rimligen vara ännu bättre med loppet i kroppen. Jag fegar med andra ord och spikar.

V75 Färejestad 2/2 (540 rader = 270 kr)

V75-1) 4-10-9-2-11-5
V75-2) 3-1-9
V75-3) 4 Calamara Donna
V75-4) 10-6-1-11-5
V75-5) 4 Titan Tabac
V75-6) 1-3-11-6-4-8
V75-7) 6 Caddie Gallant

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar