fredag 22 februari 2013

V75 23/2 Kalmar

Howdy

V75 på mammas gata, det gillar jag. Det var på Kalmartravet det en gång började för min del. Mack Lobell skulle leka hem gulddivisionen men fick se sig slagen av Karate Chop med, om jag inte missminner mig alldeles, Torbjörn Näslund i sulkyn. Någon skräll av den kalibern är jag inte säker på vi får bevittna men då det är jackpot kommer nog utdelningen bli hygglig, bara några mindre kantbollar behagar vinna!
Då jag är i Sälen-fjällen med goda vänner den här veckan har tid för ordentlig analys inte gått att uppbringa. Dels på grund av rådande internetuppkoppling vilket gör det omöjligt att gå igenom lopparkivet. Jag tvingas gilla läget och ger er en genomgång som följer, avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V75-1) Det låter väldigt uppåt på 10 Figaro Sånna och trots ett dåligt utgångsläge får han min förstaröst. 11 Broslätts Rapide gillar jag. Har ju fått ett minst lika dåligt läge men då streckprocenten är extremt låg som jag ser det skyndar jag mig att ta med honom på systemet. 3 Åge Hornline har till motsats från redan nämnda två fått ett smaskigt startspår att förvalta. Hästen har absolut toppform och tas på största allvar. 4 Mr Simpson är endast markerad på vart åttonde system. Takter upp och jag streckar!

V75-2) Ett inte helt lättlöst kortlopp för ston. Lyckas 4 Leonas Yaffa lägga beslag på ledningen blir hon inte lätt att plocka ner för övriga. Jag chansar en aning och spikar Jennifer Tillman´s styrning. Hoppas på spets och slut!

V75-3) Springspår med Uhrberg i sulkyn borgar för att 6 Kipling Face hamnar bra till, kanske bär det av direkt mot ledningen. Hästen att slå i sådana fall. Det finns dock två utmanare från dubbla tillägg i form av 13 Nino Coger och 15 Amour Rapide. Båda trivs över den långa distansen och har vassa avslutningar att tillgå.

V75-4) Ännu ett långlopp att lösa. 2 Dumas Sand trivs mycket fint över distansen. Vann direkt i årsdebuten och är en rolig tipsetta. 4 Count Tooma med Marcus Savin blir spännande att se. Utan galopp är ekipaget med på målfotot. Klar favorit ser 5 Footloose Neo ut att bli och ställer inte det snäva femtespåret till det räknas han tidigt.7 Golden Bowl är inte oäven från start och prickar Claes Svensson från springspåret kan det bli ledningen, bortglömd.

V75-5) Ett i det närmaste olösligt lågklassigt stolopp. 15 Albright är med marginal bästa hästen men bakspår på tillägg gör att hon bara känns som en i mängden. 1 Play It Diablo är inte någon kanon men med Örjan från innerspår måste hon streckas. 6 Stina Martinett är segervan men frågetecken för kuskens förmåga att förvalta det smaskiga utgångsläget finns och vingelresa ligger på lut. 10 Little Miss Sweden borde haft betydligt mer pengar på kontot men en strid ström av galoppmisslyckanden i hästens förra regi ställde till det. Nu ser det dock ut som hon stabiliserats något och fart att vinna ett sådant här lopp har hon definitivt. 14 Peters Lucky Day körs den här gången av Erik Adielsson. Hästen har gjort det bra en längre tid men vinner inte gärna. En ny kusk kan kanske ändra på detta och locka fram stridsviljan något. 11 O´Malley´s Tös kommer från en enkel spetsseger på V75. Andra förutsättningar den här gången men är hon lika bra som senast går ingen säker. 13 Rydens Guzzi var mycket bra vid segern på Jägersro näst senast. Räkna inte bort henne. 9 Blanka Vlasic gör årsdebut. Vann på V75 i december trots galopp och gör hon om den prestationen kan hon vinna på nytt. 4 Cover Look har ett starspår som medför stor galopprisk. Adrian i jollen är inte heller någon förstärkning men kapacitetsmässigt räcker hon långt.

V75-6) Distansen må vara i kortaste laget men jag har ändå fått känslan av att 2 Global Mazerine ska ha bra chans. 1 Pioneer F.H har goda chanser att hålla upp ledningen. Slipper han tryck under loppet kan han hålla övriga stången hela vägen. Jag chansar och nöjer mig med streck för dessa två.

V75-7) Trots att jag inte är det minsta imponerad över kusken finner jag det troligt att det är spets från start till mål för 1 Burning Line Gral. Redan tidigt i veckan då jag som hastigast gick igenom startlistorna bestämda jag mig för att singelstrecka. Förutsättningarna blir kort sagt inte bättre!

Systemförslag V75 (864 rader = 432 kr)

V75-1) 10-11-3-4
V75-2) 4 Leonas Yaffa
V75-3) 6-13-15
V75-4) 2-4-5-7
V75-5) 15-1-6-10-14-11-13-9-4
V75-6) 2-1
V75-7) 1 Burning Line Gral

Lycka till! // @TravExperten

2 kommentarer:

  1. Jag öppnar nog med en chansspik.
    Mycket talar för nr. 10 i brinnande stund men oddset 30 sekunder före start brukar få avgöra vem jag spikar.
    Jag tar även med playing tua till 10% spikade den när den vann sist och tyckte den gjorde ett strongt lopp.
    Helgarderar tredje och femte.
    Håller tummarna i fjärde och sjätte.
    Det finns lite finnblod i ådrorna så spiken blir nog nummer sex.
    Det kan bli en golfsemester :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det gick bra till slut, att det blev någon vinst. Jag lyckades rädda dagen genom v/p på Little Miss Sweden och sätta fem andelar på V3.

      Radera