tisdag 19 februari 2013

V86 Solvalla 20/2

Howdy

Egentligen gör man nog bäst i att spara på krutet till lördagens V75-jackpot på Kalmartravet, men en liten rad till V86 kostar jag ändå på mig. Under onsdagen beger jag mig med några kompisar till Sälen för att åka skidor, umgås, äta och dricka gott, festa och göra gemensamma analyser av diverse travlopp. Ska bli riktigt kul! Lite vinstpengar skulle sitta perfekt inför minisemestern.
Dags att sätta tänderna i omgången. Det blir i en annan tappning än vanligt för att spara lite av den knappa tid jag har till mitt förfögande. Håll tillgodo!

Jag spikar... 2 For Life i V86-1. Toppform, bra startspår och är värd en seger.
Jag spikar även... 1 Amadeus Star i V86-2 från ett perfekt utgångsläge med  Jorma Kontio.
Jag spikar vidare med... 1 Disney Tooma i V86-5 som från innern leder varje meter av loppet, tror jag.
Jag spikar ytterligare en... 11 Ginger Belle i V86-8 går från klarhet till klarhet. Speedar till slut nu i stället.

Jag garderar... V86-3 och höjer ett varningens finger för 12 Global Online. Normalt sett ska 1 Engla Håleryd vinna men läget kan ställa till det. 4 Priceless Pellini om han håller ihop travet. 5 Obber Morsö som kan leda runt om. 3 Global Nanny vann på mycket bra sätt senast. 10 Ninepoints Ariel med Oskar J Andersson som lyckats väl tillsammans tidigare.
Jag garderar även... V86-7 där 3 Berlusconi känns spännande från perfekt utgångsläge. 12 Ybanos var grym senast och kan vinna trots tolftespåret. 6 Motivated Hanover gick bra efter stor markförlust i senaste starten. 9 Candor Hall kan allt i sina ljusa stunder. 11 Benskins står tufft till men är mycket bra i grunden.
Jag garderar ytterligare i... V86-4 som känns vidöppet och lågklassigt. 5 Queasy tror jag vinner lopp snart. 12 Pave The Way från bröderna Larsson´s formstall är tidig. 13 Recation kan skrälla, bättre än många tror. 7 Nora Savage vill sno åt sig ledningen, kan gå. 4 Wonderful Photo tillhör de bättre i loppet.

Jag låser... V86-6 på fyra. 3 Lunatic Face vinner troligen, förutsatt han går iväg felfritt. 13 Lotus Eld är van tuffare motstånd och har ett lopp innanför västen. 8 Oscar Doc hade många förespråkare senast, galopp då. Inte tuffare emot den här gången. 14 Taraxacum har mycket fart i sig och har vunnit på Solvalla tidigare.

Systemförslag V86 (600 rader = 150 kr)

V86-1) 2 For Life
V86-2) 1 Amadeus Star
V86-3) 1-4-3-5-10-12
V86-4) 5-12-13-7-4
V86-5) 1 Disney Tooma
V86-6) 3-13-8-14
V86-7) 3-12-6-9-11
V86-8) 11 Ginger Belle

Lycka till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar