onsdag 31 oktober 2012

V86 Solvalla 31/10

Howdy!

Ny vecka, nya insatser. Detta är för mig en mycket dyr månad, innehållande bl a bilservice och rotfyllning! Roliga utgifter eller vad säger ni!? Med andra ord skulle en vinst passa utmärkt.

Första omgången av VM i V75 är avklarad och jag mäktade med att få fyra rätt. Några lyckades ju med konststycket att pricka in sjuan vilket är imponerande. Jag hoppas klättra många placeringar i och med lördagens omgång...

Hela Jägersros V75-omgång hamnade i ett helt nytt läge efter den sena strykningen av Raja Mirchi. Det är mycket beklagligt att en storfavorit stryks så pass tätt inpå start. Hur man skulle kunna undvika händelser likt denna i framtiden vet jag inte, jag kan bara konstatera att det är mycket olyckligt. Man önskar beslutet hade tagits betydligt tidigare under tävlingsdagen och på så sätt givit det stora flertalet spelare tid att i lugn och ro ändra sina system. En självklarhet i sammanhanget är givetvis att man inte ska starta en häst som är ofräsch, djurskyddet måste alltid komma före spelet.
Nu går vi vidare mot onsdagens tävlingar på Solvalla där vi hoppas slippa strykningar över huvud taget. Jag måste tyvärr hasta mig genom omgången och djupanalys finns ingen tid för, ej heller loppgenomgången. Ni får tyvärr endast hålla tillgodo med ett V86-förslag.

Systemförslag V86 (1680 rader = 420 kr)

V86-1) 6-8-4-7-9 (10,3)
V86-2) 1 Broadway Starlet (3,2)
V86-3) 4-9-1-11-3-7-9 (5,8)
V86-4) 1-6-13-3 (2,12)
V86-5) 2-4-9-6 (1,8)
V86-6) 6 Salsa Knight (1,2)
V86-7) 3 Uranium (14,10)
V86-8) 2-5-7 (9,3)

Spikarna: 1 Broadway Starlet har viss chans att hålla upp innerspåret. Lyckas Örjan med det tror jag segern är ett faktum. Kan vinna även från andra positioner men i sådana fall krävs det lite tur på vägen. 6 Salsa Knight galopperade senast men formen är annars på topp och förutsättningarna de rätta ikväll. 3 Uranium ställs mot tuffare motstånd men ser mäktig ut för dagen. Bör hålla tilläggshästarna bakom sig bara hon får bestämma tempot en bit efter att ha övertagit spets, vilket jag tror hon får efter en bit.

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar