tisdag 23 oktober 2012

Tips till V86 V5 V4 & DD 24/10 Solvalla

Howdy!

Nu är det hög tid att flytet infinner sig på nytt! Jag har inte råd med fler förluster. Därför har jag satsat extra mycket på loppanalysen till onsdagens tävlingar. Det är stor klassblandning i loppen och jag tror inte mer än någon enstaka lågrankad häst kommer vinna. Det är alltså risk för låg utdelning som jag ser det. Samtidigt är säsongen långt gången och en del hästar börjar bli slitna varför det inte kan uteslutas att det skräller till här och där, men jag tror inte särskilt mycket på det scenariot.

Den här veckan spelar jag med utgångshästar på V86 för att komma ner i systemkostnad något. Kravet är att minst en av dessa s.k U-hästar måste vinna. Den första att agera U-häst är 1 Panne De Moteur i den första V86-avdelningen. U-häst nummer två hittar vi i V86 avdelning fyra i form av 6 Mermaid Ås. Systemet skrivs ut på två kuponger vilka redovisas längre ner på sidan.

Hög tid jag tar mig an omgången, avdelning för avdelning.

Håll tillgodo!

V86-1) För första gången sedan derbyt får vi se 1 Panne De Moteur. Hästen har visat prov på fin startsnabbhet och det mest troliga är att han tar ledningen och sedan får styra och ställa som han vill. Det finns dock flera konkurrenter som inledningsvis kommer försöka utmana om ledningen och det finns en viss risk/chans att någon lyckas ta sig förbi. Med anledning av det nöjer jag mig med att spela med storfavoriten som utgångshäst (U-häst). På min garderade kupong tar jag med 4 Mr Vida som har hittat tillbaka till formen. Senast avslutade han bra men galopperade olyckligt över upploppet och diskvalificerades. 11 Lovelock har inte levt upp till mina förväntningar i år men skulle favoriten komma bort är han definitivt med i segerstriden.
Tillägg onsdag: Efter en funderare väljer jag att även plocka med 5 Attorney Hanover som vid näst senaste starten såg smällfin ut som fastlåst. I den efterföljande starten blev det galopp kort efter start med diskvilifikation som följd. Som skräll (trots att han i nuläget är andrahandsfavorit) känns han spännande att betala för.

V86-2) Här streckar jag de tre som normalt sett ska vara med och göra upp om segern. 6 Metior Easy presterade betydligt sämre senast, men då satt det skor på samtliga hovar vilket det knappast lär göra den här gången. 7 Sophias Blush är en läcker travare som det ser ut att finnas en hel del utveckling i. Riskerar få göra grovjobbet utvändigt om min tipsetta men hon känns ändå inte chanslös. 9 Mousse spurtade bra i finalen av Oaks även om det bara räckte till en mindre del av priskakan. Fortsatt full form och hamnar hon bara någorlunda till avslutar hon vasst även denna gång. Jag hade gärna streckat ytterligare ett par hästar men plånboken räcker inte till. Främst är det 10 Qvintette och 11 Queen Annes Lace jag tänker på.

V86-3 V5-1) En av mina absoluta favorithästar kommer ut i det här loppet. Det är 6 State Of Liberty jag syftar på. Han riskerar dock återigen att få en jobbig resa och att spika känns inte rätt även om jag tror han kan vinna oavsett position, så länge han tävlar på toppen av sin förmåga. 9 Mellby Apollo är riktigt bra för dagen och hamnar han inte för långt bak i fältet blir han att räkna med på nytt. 3 Tell Me No Lies var senast ute i finalen av kriteriet och föll med flaggan i topp mot stenhårda hästar. Fint utgångsläge och han är min knappa spetsfavorit. 8 Noble Knight ser ut att ha bränt sitt bästa krut tidigare den här säsongen och jag lämnar honom utanför systemet.

V86-4 V5-2) 6 Mermaid Ås har gjort det fantastiskt bra på slutet och sitter inte de två senaste loppen i benen bör hon vinna det här då motståndet är av det mer beskedliga slaget, om än inte dåligt på något vis. Hon blir min andra utgångshäst (U-häst). 5 Latitude Broline fick äntligen vinna senast och jag antar man ånyo satsar på barfotabalansen, då kan det bli seger på nytt. 9 Seronera tror jag hade vunnit senast på Axevalla om hon inte hakat i ledarens vagn då denne brutit ut i banan över upploppet och lämnat innerspåret fritt. Kusken korrigerade dock sin häst ner mot innerspåret på nytt och då tog det tillfälligt lite stopp för Seronera. Bara att hoppas de sparade krafterna från den starten kommer till användning här.

V86-5 V5-3 V4-1) Det är inte helt lätt att bena ut hur spetsstriden kommer sluta. 1 American Idol har visat prov på startsnabbhet, men det gäller även för 3 A. Hannibal och 5 Salsa Knight. 2 Licence Holder är ett oskrivet kort från start då hästen mestadels haft bakspår. 4 Maffioso Face är en annan som kan röra ordentligt på påkarna första biten. Jag väljer att ranka 5 Salsa Knight etta då han oavsett bör få en bra position även om inte ledningen nås. 3 A. Hannibal visade fin form senast och från spets kan han hålla undan för övriga. Får han svar invändigt av 1 American Idol blir det dock jobbigt att räcka till seger. 11 Johan Roc såg läcker ut vid barfotakörningen senast men nu är läget ett annat och han känns bara som en av flera. 2 Licence Holder har som sagt dragits med tråkiga lägen en längre tid och blir det barfota runt om bjuder han upp till dans.

V86-6 V5-4 V4-2) Det må så vara att 7 System Performance varit den glänsande drottningen bland de treåriga stona, så här långt. Jag anser dock 1 Xena Brick vara en minst lika bra häst. Då den senare dessutom fått ett betydligt bättre utgångsläge väljer jag att singelstrecka henne. Jag tror startsnabbheten räcker för att ta hand om ledningen per omgående och att hon ska förlora från den positionen finner jag föga sannolikt.

V86-7 V5-5 V4-3 DD-1) Jag trodde knappt det var sant senast då 2 Parodie vann mot kvalificerat motstånd på Axevalla. 1.10,0 klockade jag henne till sista 500 och det såg inte slutsålt ut då hon passerade mållinjen. Formen är med andra ord så bra den kan bli och då de värsta motståndarna står med byngliga utgångslägen kan det bli ytterligare en seger. 4 Indescribable gick ohyggligt fort över upploppet senast och gör hon om den prestationen går ingen säker. 11 Askens Valencia har inte fått göra sig själv rättvisa i de mer penningstinna loppen i år. Vi vet dock alla kapaciteten hon besitter och den räcker och blir över för att vinna ett sådant här lopp, bara formen finns där. 9 Red Red Red lär man säkerligen åter rycka dojorna på och i sådana fall kämpar hon ner många till slut, kanske alla. 8 Global Nelly får säkert många förespråkare efter insatsen senast men läget är chansartat och jag tror hon trivs allra bäst över korta häcken, schas!

V86-8 V4-4 DD-2) I den sista avdelningen har jag svårt tro att någon annan än 12 Disco AE och 5 Perfectly Enough ska blanda sig i segerstriden och nöjer mig med att strecka dessa båda.


*Kupong 1*  V86 (864 rader = 216 kr)

V86-1) 1 Panne De Moteur
V86-2) 6-7-9
V86-3) 6-9-3
V86-4) 6-5-9
V86-5) 5-2-3-11
V86-6) 1 Xena Brick
V86-7) 2-4-11-9
V86-8) 12-5

*Kupong 2* V86 (864 rader = 216 kr)

V86-1) 4-11-5
V86-2) 6-7-9
V86-3) 6-9-3
V86-4) 6 Mermaid Ås
V86-5) 5-2-3-11
V86-6) 1 Xena Brick
V86-7) 2-4-11-9
V86-8) 12-5

Systemförslag V5 (144 rader = 144 kr)

V5-1) 6-9-3
V5-2) 6-5-9
V5-3) 5-2-3-11
V5-4) 1 Xena Brick
V5-5) 2-4-11-9

Systemförslag V4 (32 rader = 64 kr)

V4-1) 5-2-3-11
V4-2) 1 Xena Brick
V4-3) 2-4-11-9
V4-4) 12-5

Systemförslag DD (valfri insats)

DD-1) 2-4
DD-2) 12

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar