fredag 5 oktober 2012

V75 med Jackpot 6/10 Hagmyren

Howdy!

Den här veckan har varit tunn vad vinster beträffar men inför jackpoten på Hagmyren är det bara att ta nya tag. Jag förväntar mig inte någon favoritparad den här lördagen utan tror på hygglig utdelning för sju rätt. Har inte haft den tid över i veckan som krävs för att på allvar sätta mig in i omgången utan går mest på känsla och (bristfälligt) minne.
Ta för all del tipsen nedan på fullaste allvar, men glöm inte bort den berömda nypan salt...

Genomgången lopp för lopp kan därmed ta sin början.

Håll tillgodo!

V75-1) En ganska tunn silverdivision inleder. 6 Calvados Crane tror jag sitter i ledningen efter ett par hundra meter. Från den positionen får övriga vara bra för att plocka ner honom. Jag garderar med favoriten 4 Covington Ås som bör få en fin resa från det här läget. 8 Zyrano Boko slinker med på sin grundkapacitet, har gjort det bra sedan han kom tillbaka efter sin långa bortavaro. 11 Flicka Rigas vill jag ogärna lämna utanför systemet, en av mina favorithästar som blir giftig om det går fort första varvet.

V75-2) Ordningen återställd! 13 Hallsta Lotus lär åter triumfera inom V75 trots ett uruselt utgångsläge.

V75-3) Ett tråkigt lopp i högsta klassen och lika tråkiga är mina streck. 7 GH Nemo håller jag som bästa hästen men han riskerar en jobbig resa härifrån. 1 Womanizer har blivit van att tävla mot betydligt tuffare konkurrenter än han ställs mot den här gången. Detsamma gäller för 8 Monster Drive som är snabb både från start och till slut. 4 I Wont Dance har bra chans om han tar sig till ledningen.

V75-4) Det enda jag tror mig veta angående det här loppet är att 1 Molle CD tar ledningen. Han har tendens att hetsa upp sig och frågan är om han håller övriga stången ända till mål. 2 Victor På Knecken har mycket fin form och kan speeda fort till slut. 3 Masse Palema slutför vid vinst sitt påbörjade staket, form även på den här kanten. 12 Alfa Dimitri är bra men måhända är distansen i kortaste laget och läget underlättar heller inte. 9 Mick Jägers kommer inte få bestämma i ledningen den här gången men hästen går hela vägen in i mål och skulle vara betjänt av ett högt tempo. Storskrällen är 5 Pearl Nightmare som har några riktigt bra lopp bakom sig från tidigare i år. Bör närma sig formen och är en rolig rensare att ha med på systemet, hårt emot dock.

V75-5) Jag tror Torbjörn Jansson har goda chanser att leda det här loppet från start till mål med 1 Läckerol. Jag väljer ändå att dubbla systemet med en formtoppad 8 Shemeansbidness som senast vann i imponerade stil, Kontio upp på nytt.

V75-6) Dagens andra spik dyker upp här i form av 1 Digital Hard Drive. Hästen svarade för en strålande insats senast efter en tids frånvaro. Han avslutade sista varvet efter 1.12 till andraplatsen. Han är snabb från start och distansen bör passa utmärkt.

V75-7) I den sista avdelningen kostar jag på mig fyra streck och känner att jag i lugn och ro kan luta mig tillbaka i fåtöljen tills det att loppet gått i mål och jag vet hur mycket mina sju rätt inbringat. Av mina fyra streck sätter jag 11 Pine Alone först i ranken. Van tufft motstånd och jag tror formen är på väg spikrakt uppåt. 9 Good Speed är mycket bra för dagen och Lasse Punkari lär ge hästen chansen. Kan vinna på sin styrka. 4 Stormysky öppnar snabbt och kan ta sig till spets. Om han får dirigera tempot som han vill kan det räcka. 3 Hallelujamoment F är mycket bra i sina ljusa stunder och kommer få en fin resa härifrån.

Systemförslag V75 Hagmyren 6/10 (768 rader = 384 kr)

V75-1) 6-4-8-11
V75-2) 13 Hallsta Lotus
V75-3) 7-1-8-4
V75-4) 1-2-3-12-9-5
V75-5) 1-8
V75-6) 1 Digital Hard Drive
V75-7) 11-9-4-3

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar