tisdag 9 oktober 2012

V86 V5 V4 & DD Solvalla 10/10

Howdy!

Dax för ännu en kväll med Solvalla som arrangör. Jag tycker omgången ser spännande och spelvänlig ut med flera intressanta lovande hästar i startlistorna. Tiden är knapp och jag tvingas till en kortfattad genomgång, lopp för lopp.

Håll tillgodo!

V86-1) Jag behöver inte fundera särskilt länge för att komma till insikt om att 4 Indigious är bästa hästen och en sund spik att inleda kvällen med. 2 Herbie Ås, 9 Jethro Tull och 3 A. Hannibal är värst emot och tänkbara bud om favoriten galopperar bort sig.

V86-2) Ett svårtippat lopp som kräver många streck. 4 Sober Girl imponerade så smått senast och har en riktig formtopp. 9 Dixie Exclusive är nog bästa hästen och kan komma igenom fint från start då hon kan ta rygg på startsnabba 2 Pine Rolls. Den sistnämnda tar troligen hand om ledningen men jag tror inte hon tål mycket tryck under vägen om hon ska kunna vinna. 1 Cobol Queen känns intressant med Björn från ett bra läge. 11 Southwind Tequila visar fortsatt form och avslutar snabbt. 7 Magnificent Match kan bättre än han visade senast. Även här känns det intressant vad kusken beträffar, Ulf Ohlsson sitter upp den här gången. Betalar även för storskrällen 3 Chase Dreamcather som är bättre än streckprocenten skvallrar om.

V86-3 V5-1) Ett fint lopp för de treåriga stona där 5 Bailey Sweet Grim ser ut att bli klar favorit. Inte mycket att säga något om men jag garderar då flera av konkurrenterna visar toppform. 6 Technology har en hysterisk form. Den här hästen har jag väntat på och nu känns det äntligen som att poletten är på väg att trilla ner på allvar. 10 Rowena Ravenclaw vet ännu inte hur det känns att vinna lopp men som hon ser ut för dagen lär en seger tas närsomhelst. 9 Vilda Gamble har mycket kapacitet inombords men lite svårt att hålla sig till rätt gångart. Är formen på plats kan hon mycket väl vinna.

V86-4 V5-2) 9 Beckman ser underbart fin ut för dagen och segerraden har god chans att förlängas ytterligare i och med det här loppet. Det finns dock några streckvärda motbud värda att ta i beaktning. Främst är det stallkamraten till favoriten, 13 Global Manhattan som utmanar. Har i och med strykningen av nr 12 fått ett betydligt bättre utgångsläge och stortrivs över distansen. 10 Outlaw Merci har galopperat två gånger i rad men skulle han ha en bra dag blir han en svår motståndare för Svanstedt´s duo. Jag kan inte sluta fiska efter 5 Abborren. Hästen kan så mycket mer än hon visat på slutet och rätt som det är blir det "proppen ur".

V86-5 V5-3 V4-1) Ett intressant och spännande lopp för några av landets bästa tvååringar. Jag är näst intill förälskad i 11 Re Doc och spiken känns därför självklar! Måtte hästen förbli skadefri och fortsätta utvecklas, det kan bli något riktigt stort till slut!

V86-6 V5-4 V4-2) Spika 2 True Advantage eller gardera? Jag garderar, med överhängande risk att det blir dumstrut på. Jag vågar inte riktigt räkna ut 7 Hard Cider som jag tror sitter i ledningen efter några hundra meter, från den positionen kan han rinna undan om favoriten är lite på formretur, vilket hon snart borde vara... eller!? 3 Speedy Gold gjorde kanske sitt livs lopp senast bakom Sanity. Spetsar initialt här och lär få en vilsam ryggresa och blir i princip ostreckad. 5 Jasper Lane har härdats mot eliten den här sommaren och kan inte räknas bort i något sammanhang.

V86-7 V5-5 V4-3 DD-1) 5 Occhione Jet bör vinna det här trots att motståndet är av allra hårdaste sort. Galoppen kort efter start senast oroar dock en aning och jag väljer att gardera med min personliga favorit 8 Disco AE samt med Svantedt´s jänkare, 6 Fawkes som avslutar snabbt.

V86-8 V4-4 DD-2) I den avslutande avdelningen kan jag inte få det till annat än att det är spets och slut på innerspårets 1 Polly Frontline, spik!

Systemförslag V86 (1344 rader = 336 kr)

V86-1) 4 Indigious
V86-2) 4-9-2-1-11-7-3
V86-3) 5-6-10-9
V86-4) 9-13-10-5
V86-5) 11 Re Doc
V86-6) 2-7-3-5
V86-7) 5-8-6
V86-8) 1 Polly Frontline

Systemförslag V5 (64 rader = 64 kr)

V5-1) 5-6-10-9
V5-2) 9-13-10-5
V5-3) 11 Re Doc
V5-4) 2-7-3-5
V5-5) 5 Occhione Jet

Systemförslag V4 (25 rader = 50 kr)

V4-1) 11 Re Doc
V4-2) 2-7-3-5-9
V4-3) 5-8-6-2-9
V4-4) 1 Polly Frontline

Systemförslag Dagens Dubbel (valfri insats)

DD-1) 5-8
DD-2) 1 Polly Frontline

Lycka till! / @TravExperten

1 kommentar:

  1. Ja, Re Doc kan ju bli något in i "hästväg" bra, om uttrycket ursäktas... :)

    SvaraRadera