fredag 19 oktober 2012

V75 med Jackpot, Bergsåker 20/10

Howdy!

Onsdagen blev en riktig flopp, inte ens nära om man säger så. Tur då att det finns möjlighet till snabb revansch. Bergsåker serverar en lågklassig omgång och det är inte helt lätt att bena ut hur loppen blir körda.
Tiden är knapp och det är lika bra jag börjar med genomgången, lopp för lopp som brukligt är.

Håll tillgodo!

V75-1) 2640 m auto: En klen silverdivision inleder och jag håller igen lite på strecken. Rapporterna går inte enbart i dur vad jättefavoriten 1 Ed You beträffar. Han har varit bra en längre tid och räknas givetvis tidigt återigen. Min förstahäst är dock 5 Zyrano Boko som den här gången ställs mot ett motstånd som ser överkomligt ut. Han avslutade bra senast och formen är mycket god. 11 Bell har verkligen gjort sig förtjänt av en vinst. Med ryggresa fram till upploppets början biter hennes sylvassa spurt bra. 2 Ailanthe har inte vunnit på länge men då hästen äntligen fått ett mersmakande utgångsläge kan han överraska.

V75-2) 2140 m volt: Lärlingarna ska göra upp i detta stolopp. Jag tror att en av hästarna från tillägg sitter i ledningen efter några hundra meter. De i nuläget två mest streckade har luriga utgångslägen. 6 Örbäckens Cruella startar från innerspår på tillägg och 9 Eleanor Rigby har ett snävt fjärdespår att förvalta. Bättre då för min spik 11 Lollo Tilly som dessutom har rutinerade Frank Nilsson i sulkyn. Hade ingen chans mot Örbäckens Cruella senast men om mitt löpningsscenario blir verklighet bör min spik vinna.

V75-3) 2140 m auto: Gulddivisionen där 4 Friction blir hårt anlitad som singelstreck. Normalt bör han vinna då motståndet inte är av värsta sort men jag vill ogärna utelämna 9 I Won´t Dance som kan få en fin resa från det här läget. Kan speeda mycket snabbt till slut.

V75-4) 2140 m auto: Dax för Klass II. Jag streckar de hårdast betrodda, tyvärr. 3 Finest Scotch gillar jag och då han har god spetschans är han naturlig förstahäst i loppet. 9 Yes We Can reparerade en galopp senast på bästa sätt och formen är det alltså inget fel på. 4 Lassabo Palema vann på V75 så sent som i juli. Efter det har hästen bytt regi och förhoppningsvis har hästen återfunnit formen lagom till den här starten. 8 Sith Lord har fortfarande inte vunnit lopp i år men han har definitivt kapacitet att vinna ett lopp av den här kalibern. 11 Masse Palema fick trava i dödens vid sin V75-debut. Att han tröttnade något till slut är honom förlåtet. Slipper förhoppningsvis den positionen den här gången.

V75-5) 2140 m volt: Ett trevligt kallblodslopp där jag inte känner mig nöjd föränn jag plitat ner streck för sex ekipage. 1 Närby Kalabalik har tre raka segrar och det skulle rent av kunna vara ett förslag till singelstreck. Läge och form är plusfaktorer, ett litet minus på kusken även om ju alla vet att han är grym på just kallblod. 3 Trippa Undan har två galopper bakom sig och är inte att lita på. Skulle Jan-Olov Perssons styrning göra bort sig kan det vara spets och slut. 12 Hulte Magnus har en härlig skalle och tuggar ner många under slutvarvet. 6 Raggmunken gör det bra mest hela tiden och slipper han traska i dödens är han med på målfotot. 15 Granli Nicolai står lite tufft inne i loppet, är dock helt på topp för dagen och då han är streckad på endast 7% kommer han med på systemet. Sista markeringen till 5 Lärkan. Tränad av J-O Persson och körd av Jorma Kontio, intressant.
Tillägg lördag: Kunde inte komma in i lopparkivet igår kväll och minnet svek så pass att jag missade 2 Väskinge Pilsner´s imponerande seger på Gävle för några starter sedan. Lägger till honom på systemet och rankar honom t.o.m etta efter den insatsen.

V75-6) 2640 m volt: Klass I avgörs över lång distans den här gången och läget riskerar bli en fälla för 1 Le Mat men jag tror Robert Bergh tråcklar sig ut i andra spår i tidigt skede, om han nu inte rent av klarar av att hålla ledningen. Distansen räds han inte och jag tror han är klart bästa hästen i fältet. Spiken är ett faktum.
Tillägg lördag: Mitt problem att komma in i lopparkivet ledde oxå till att jag inte såg hur fin 6 King Tilly såg ut vid sin comeback. Vann ju hur lätt som helst från dödens. Är dock inte övertygad om Classe Sjöström´s förmåga att pricka från springspår och tror Le Mat öppnar snabbare än många tror. Håller fast vid spiken men hade gärna dubblat, men kostnaden blir för hög.

V75-7) 1640 m auto: Robert Bergh har fyra hästar till start i det här Bronsdivisionsförsöket. Han kör själv 2 Delmonica Sund som jag dock väljer att lämna utanför systemet. Jag streckar däremot 1 Across The Bridge som bör ha hygglig chans att hålla ledningen. Den som utmanar i spetskörningen är 6 Democrat och skulle Daniel Olsson hitta dit med den av Kari Lähdekorpi tränade hästen ska det vara bra segerchans. 3 Un Sacco Di Soldi kan oxå öppna riktigt snabbt och har tänt till på alla cylindrar. 5 B.B.S Mandarino gör sällan eller aldrig ett dåligt lopp. Distansen kan vara i kortaste laget men blir det överpace blir inte jag förvånad om han speedar ner samtliga.

Systemförslag V75 (1120 rader = 560 kr)

V75-1) 5-1-11-2
V75-2) 11 Lollo Tilly
V75-3) 4-9
V75-4) 3-9-4-8-11
V75-5) 2-1-3-12-6-15-5
V75-6) 1 Le Mat
V75-7) 1-6-3-5

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar