fredag 26 oktober 2012

V75 med Jackpot och VM-start

Howdy

Då är ännu en arbetsvecka tillryggalagd, kanske var det den sista... Det beror givetvis på hur det går på V75! Omgången på Jägersro kryddas av jackpot och samtidigt går startskottet för VM i V75. Jag kommer göra mitt yttersta för att ta hem en medalj, men förhoppningarna sträcker sig inte särskilt långt.

Som vanligt är det knappt om tid, fredag till trots, och jag tvingas omedelbart kasta mig över genomgången som sin vana trogen avhandlas avdelning för avdelning.

Håll tillgodo!

V75-1) Trolig vinnare och tillika jättefavorit är 4 Raja Mirchi. Jag chansar och garderar då jag inte helt litar på vare sig häst eller kusk. Felfri och vid sunda vätskor springer han dock i åttor runt sina konkurrenter. 5 Amour Rapide avslutar vasst om tempot hålls uppe, 3 Haraldinho visade toppform senast, 6 True Advantage gör aldrig ett dåligt lopp och 8 Norton Ans är ett oskrivet kort men desto mer spännande.

V75-2) Skor på storfavoriten 6 Aristocat Boko föranleder mig att gardera även i den här avdelningen. Jag streckar 1 Pingus Vang som har ett bra läge och lär få en fin resa, 2 October Kronos snabbstartar till ledningen och körs troligen där, 11 Credit Fayline har toppform, 4 Pine Alone vann på bra sätt senast och 10 Arazi Boko som äntligen ser ut att ha hittat tillbaka till gammalt fint slag.

V75-3) Jag tror 4 Spring Erom tar hand om taktpinnen och från ledningen blir jag inte förvånad om han håller övriga stången. Streckar även 6 Quarcio Du Chene som vid full form kan avgöra oavsett löpningsförlopp.

V75-4) Dagens roliga drag återfinns här, jag tar ställning och chansspikar. 1 Matterazzi Bob är mycket snabb från start och jag hoppas han slipper toktryck på sig och vinner. Satt senast fast och såg obrukad ut då mållinjen passerades.

V75-5) Jag hoppas jag inte gör en tavla genom att spika 5 Picasso... Han är hygglig den första biten men femtespåret kan ju innebära vissa problem. Erik Adielsson borgar dock för att startmomentet ska avlöpa utan dramatik och kanske blir det spets rent av. Jag tror han kan vinna den tunga vägen då han ger ett mycket ärligt intryck.

V75-6) Kan vara så enkelt att 7 Perfect Toll bara vinner återigen. Spår långt ut på vingen och några streckvärda konkurrenter föranleder mig dock att gardera även denna jättelampa. 10 Sune Palema tror jag kommer utmana om segern på allvar. Erik får förtroende på nytt och jag hoppas vi slipper bevittna ytterligare en gunga. Formen är så bra den kan bli. 3 Mr X.F.Royal känner jag inte till men av raden att döma är det ingen lus det rör sig om, blir hursomhelst spännade att se den norska gästen.

V75-7) 15 New Line älskar distansen och har hittat toppformen. 9 Västerbo Prestige har inte heller något emot tre varvs löpning, men spåret kan ställa till det. 11 Alki Flevo kan, om kusken prickar från start och hästen sköter sig, snabbt vara uppe de som startar 20 m framför. 7 Avanti L.M har vant sig vid tuff V75-konkurrens och det är nästan så det känns som något enklare motstånd den här gången.

Systemförslag V75 (720 rader = 360 kr)

V75-1) 4-5-3-6-8
V75-2) 6-1-2-11-4-10
V75-3) 4-6
V75-4) 1 Matterazzi Bob
V75-5) 5 Picasso
V75-6) 7-10-3
V75-7) 15-9-11-7

Lycka till / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar