onsdag 18 april 2012

V86-Jackpot Solvalla 18/4

*******Uppdaterat onsdag em*******

*Uppdatering 2
Har ändrat mig och ersätter strukna 8 Kruses Krabat i avd 4 med 6 Nashville Cat som det låter uppåt kring. Den är endast streckad på 5 % vilket gör det känns värt att betala för henne i ett vidöppet lopp. Systemet kostar således återigen 315 kr att investera i (1260 rader).
*Uppdatering 1
8 Kruses Krabat har strukits och ersätts inte av någon på systemet. I stället reduceras radantalet och kostnaden något.
Vill poängtera hur bortglömd 14 Race Pilot är i avd. 2. Streckad på endast 3 % föranleder mig snudd på att ändra systemet. Trodde hästen skulle bli betydligt mer betrodd än vad den ser ut att bli. Jag hade önskat ha råd ta med både Race Pilot och Pine Alone, men då det är ca 14 dagar kvar till löning tvingas jag hålla nere radantalet en aning.

**********************************************

Kära vänner! Vi äro åter samlade för att ta del av diverse information inför den jackpot som skola stunda oss, förutsatt vi placerar våra streck på ett förnuftigt sätt. Jag tror inte utdelningen blir rekordstor, snarare risk att den blir väldigt liten, men ett system har likväl tagits fram och potentialen sträcker sig tack vare jackpoten många sköna tusenlappar bort.
Låt oss inleda med en genomgång, lopp för lopp som brukligt är. Håll tillgodo!

Avd 1) Hyggligt lopp där jag utnämner halva startfältet till möjliga vinnare. Mest tror jag på 4 Mountain Dew som jag tycker gjorde det mycket bra senast. Inte omöjligt det kan bli ledningen efter ett par hundra meter och då får övriga vara mycket bra för att plocka ner henne. 7 Gossips Winner är bästa hästen men saknar lopp i kroppen. 2 Gordonia Dag vägrar jag släppa, kan vara en storskräll här. 8 Victoria Island har faktiskt imponerat på mig i sina starter så här långt i år. Här kommer det nog laddas för kung och fosterland och skulle hon hamna bra till kan hon mycket väl vinna på nytt.

Avd 2) Dagens första enkelstreck dyker upp i den här avdelningen. 2 Une Taquine har inte gjort många fel så här långt i sin karriär och jag tror vi får bevittna stoets femte raka seger här. Vill man gardera rekommenderar jag streck för 14 Race Pilot, som nu får anfalla bakifrån igen och 15 Pine Alone, som inlett den här säsongen på ett respektingivande sätt.

Avd 3) Vid första anblicken av startlistan till det här treåringsloppet tänkte jag att jag hittat en bra spik i nr 5 Bradley. Nu känner jag mig inte alls lika säker och Berghs häst är inte ens min tipsetta längre. Den platsen har nämligen övertagits av 3 Polar L B. Jag väljer dock att strecka på rejält. Flera av hästarna har inte presterat några tider hittills som imponerar, däremot sättet de vunnit på vittnar om stor inneboende kapacitet. 12 Robis Sara kan man inte blunda för, läget till trots. Innerspårets 1 My Ovi känns härligt bortglömd. Fastnade med sparade krafter senast bakom en mycket bra häst, Mellby Ascoli. 9 Narold Vox är ännu en som inte behövt visa hela sitt register men som passerat mållinjen vid samtiga tillfällen med klippande öron.

Avd 4) Usch vad svårt det blev nu då! Lärlings-/ungdomslopp... Känns snudd på omöjligt att bena ut. Jag streckar många och hoppas! 4 Paladin Sisu är snabb iväg och kan möjligen hitta till ledningen. 1 Tiara Brick är nog tillräckligt snabb för att svara men hon är ovillig och behöver en ryggresa enligt min bedömning för att duga. 8 Kruses Krabat  (struken) slog mycket namnkunniga hästar i somras på Eskilstuna. Bl a en sådan kanon som Cao Dai, även Hockeys Fantoccini fick sträcka vapen den gången. Tveksam form dock efter att ha varit struken inför detta. 10 Scarlet Tabac har fart som räcker och blir över. 2 Aaron Boko vinner inte ihjäl sig men har här fått ett kanonläge och en kusk som vinner en del lopp. 11 Not Invited har sämsta läget men den som vunnit flest lopp. Med bara en gnutta tur med positionerna kan det räcka.

Avd 5) Ett mycket fint lopp där det tyvärr endast var tänkt att starta 8 stycken. Nu är dessutom startkanonen David Sisu struken vilket lämnar sju ekipage kvar att slåss om segern. En trio höjer sig klart gentemot övriga som jag ser det. 2 Oasis Bi, 3 Stormysky och 8 On Track Piraten, kanske även att man ska nämna 7 Lazer Broline i den gruppen. Jag tar ställning för 2 Oasis Bi och spikar. Hästen gjorde några riktigt svettiga insatser under fjolåret och såg dessutom lysande ut som fastlåst senast i Gävle i det lopp som vanns av Vincennes. Björn Goop i sulkyn, bästa läget av de betrodda samt att jag tror hästen öppnar tillräckligt bra för att snabbt kunna sitta i ledningen är faktorer som hjälper mig i mitt beslutsfattande. On Track Piraten var ute i samma lopp sist som Oasis Bi men fick då tömmas på krafterna efter en resa i dödens. Åttondespår nu men inte chanlös trots det.

Avd 6) Långlopp över 3140 m volt. Jag singelstreckar en som emellanåt ser ut som en skadskjuten kråka. 13 Yamani Hornline heter hästen och är bland det starkaste man sett på en travbana. Kommer tappa mark gentemot övriga inledningsvis men tar dom till slut. Har vunnit på Solvalla tidigare med liknande förutsättningar. Gasa i tid Fajersson!

Avd 7) Tredje spiken i rad, det kan väl aldrig gå tänker ni!? Jodå, det kan det visst. Örjan håller lätt ledningen med 1 Oolong och vem vågar sedan visa sig på styva linan? Ingen om du frågar mig. Örjan reglerar fältet och loppet riskerar bli ett sömnpiller a´la Solvalla-lunken. Enda molnet på himlen som skulle kunna ställa till det är om 6 Chip Dealer skulle få en pangstart från springspåret och hitta till ledningen. Jag säger inte att han eller någon annan vinner i sådana fall men det blir betydligt mer problematiskt för min spik att infria mina förväntningar.

Avd 8) Åttonde avdelningen förtjänar nio streck! Så många blev det i alla fall för min del innan jag kände mig nöjd. 12 L O Allegretto har jag en förkärlek till och hästen gjorde det dessutom riktigt bra senast. 1 Rydens Holly vann senast från samma läge på Solvalla och kan göra det igen. 7 Behind The Float är intressant med Erik från springspår. 9 Askens Valencia är en riktig tuffing när hon tävlar på topp. 13 Jo H V vet jag kan väldigt mycket i sina ljusa stunder. 14 Andoverandout gör första starten sedan i somras och behöver med största sannolikhet loppet men med vilsam resa kan hon överraska direkt. 10 Modesty Scott har knepigt läge men  kan gå vägen. Sista strecket till en som storskrällde på Solvalla för några veckor sedan, 4 Cecilia Duo.

Systemförslag:

Avd 1) 2-4-7-8

Avd 2) 2 Une Taquine

Avd 3) 1-3-5-9-12

Avd 4) 1-2-4-5-6-10-11

Avd 5) 2 Oasis Bi

Avd 6) 13 Yamani Hornline

Avd 7) 1 Oolong

Avd 8) 1-2-4-7-9-10-12-13-14

1260 rader = 315 kr

Jag ber som vanligt att få önska alla ett stort lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar