söndag 8 april 2012

V64 Gävle 8/4

Jag har gjort ett litet chanssystem till Gävle´s V64-omgång för de 60 kr jag fick tillbaka på V75 igår. Fyra spikar och två lopp rejält garderade. Kort genomgång, avdelning för avdelning:

1) Öppet voltstartslopp över 1640 m där de flesta hästarna känns svårbedömda och formlösa. Varning för en duglig sprinter som startar från tillägg men som med hjälp av sin startsnabbhet bör hamna hyggligt till direkt, 14 Loveletter. Nio streck totalt hoppas jag ska räcka.

2) Här chansar jag rejält och spikar 7 Glader som stod för en otroligt heroisk insats senast och endast är streckad på 14 %. Sista 1200 m gick han i tredjespår och hade ändå kraft att hålla mulen först över mål. Favoriten, 1 Pärlspånt är inte dålig men galopperar lite väl ofta för min smak. 65 % känns i mesta laget och jag finner henne överstreckad men långt ifrån chanslös. 3 Väskinge Lyset är en stark utmanare oxå men känns något för ospeedig för att 1640 m ska ses som en fördel. 40 % gör att även han känns överstreckad.

3) Spets och slut, så lyder min analys och den jag tror fixar biffen är favoriten 3 Mellby Ascoli!

4) Ytterligare en favorit som jag tror får svårt att förlora återfinner vi här i form av 5 Trons Pila. Hästen står perfekt inne i loppet såväl penning-/ som tidsmässigt. 6 Hibogubben och 14 Odin Tabac känns tuffast emot.

5) Ett underbart lopp för oss travälskare. Kanonhästar rakt igenom! 1 Vincennes, 2 On Track Piraten och 8 Kash´s Cantab ser jag som huvudet högre än sina motståndare och då jag endast har ett fåtal kronor att förfoga över denna söndag tvingas jag ta ställning för en av dom. Lotten faller på den jag tror hittar till ledningen, 8 Kash´s Cantab. 6 Davis Disu är nog den som spetsar initialt men släpper nog välvilligt ifrån sig taktpinnen per omgående om min spik ställer frågan. Oavsett, passa på att njuta av underbara hästar!

6) Långskubbarlopp över hela tre varv som håller hygglig klass. Varning utfärdas för en som startat sporadiskt sista två-tre åren och som nu har ett lopp i kroppen och som för första gången får Björn Goop i sulkyn! 7 Dag Frostline är det jag talar om. Han har hunnit bli 11 år vid det här laget men spring i benen bör han fortfarande ha då han endast startat 36 gånger. I hela nio av dessa starter har han lagt beslag på förstaplatsen, så löphuvudet är jag inte orolig för, inte distansen heller, den passar perfekt. Kul drag till 10 %. Sju streck får det trots allt bli.

Systemförslag:

1) 1-2-3-4-6-7-9-13-14
2) 7 Glader
3) 3 Mellby Ascoli
4) 5 Trons Pila
5) 8 Kash´s Cantab
6) 4-5-6-7-13-14-15

63 rader = 63 kronor

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar