söndag 29 april 2012

Royalistiska uttagningar på Åby 29/4

******Tillägg strax innan start******
Lämnar in ytterligare ett V64-system!
Avd 1) 5 Brad De Veluwe
Avd 2) 1-2-3-10
Avd 3) 4-5-7-8-9
Avd 4) 3 Unleash Face
Avd 5) 1-3-11
Avd 6) 9 Crys Dream
************************************

Hej!
Med tanke på den höga klass tävlingarna idag håller på Åby-travet kan jag inte låta bli att delge er mitt V64-system. Uttagningslopp till Kunga-kannan och Drottningens Pokal står på programmet och vilka hästar vi kommer få se. Även om ni inte ska spela någonting rekommenderar jag er varmt att följa tävlingarna då det är förstklassig travsport det idag bjuds på!

Ofta tenderar utdelningen omgångar som denna bli ganska blygsam och risken är stor att så blir fallet även denna gång, men det rensar friskt i flera avdelningar om bara t ex andrahandsfavoriten skulle vinna. Lite intressant känns alltså spelet, även idag!

Jag nöjer mig med en spik, 1 Mr Vida i avd 2. Läget är perfekt, hästen är snabb ut och imponerade i årsdebuten. Bra chans att avgå med segern.
Mitt drag i omgången är 3 Latitude Broline i den femte avdelningen. Satt fast senast med alla krafter i behåll och den här damen visade vid några tillfällen i fjol att hon i ljusa stunder är mycket bra och fr a tuff!

Det finns några hästar som blir extra spännande att se. Jag tänker främst på fjolårsdominanten från Finland Brad De Veluwe, nordamerikanen Fawkes samt dennes landsmaninna Crys Dream. Det blir helt enkelt inte mycket bättre än så här. Enda plumpen i protokollet är att man inte kan vara där och bevittna härligheten live.

Systemetförslaget ser ut som följer (128 rader = 128 kronor):

Avd 1) 2-5
Avd 2) 1 Mr Vida
Avd 3) 4-5-8-9
Avd 4) 3-8
Avd 5) 1-2-3-11
Avd 6) 4-9

Lycka Till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar