lördag 2 januari 2010

V75 Axevalla 2/1

Hej,
Får återigen be om ursäkt för den bristfälliga uppdateringen av bloggen den senaste tiden. Renovering i hemmet samt mycket jobb på ARN (dårhuset), ja, så låter ursäkten! V75 på Axevalla denna vecka, en av mina favoritbanor. Ingen open stretch och ett långt utslagsgivande upplopp, där de flesta på något sätt ges chansen till att vara först över mållinjen är saker jag gillar. Jag tänker "onda bort" flera av de hårt betrodda hästarna den här omgången med någon stark favorit undantagen givetvis. InförSnack!

Avd 1) Senast var favoriten 2 Trim onekligen bra, även om aktionen föll ur på slutet och galoppen var nära. Hur presterade han i starterna dessförinnan då? Inget vidare om jag ska vara ärlig! Låt vara att han tävlat mot hårt motstånd, men han har mest sett seg och ovillig ut i mina ögon. Han är en av de favoriter jag försöker onda bort den här veckan. Jag framhåller i stället 11 Casander Boy. Uhrberg lär ha siktet inställt på att ge sin springare ett rygglopp, att han sedan har en mycket vass avslutning att tillgå har vi bevittnat tidigare. 8 Cloria Victis har otur med startspåren för det mesta. Toppformen håller dock i sig och fastnar han inte på innerspåret utmanar han hela vägen hem. 12 Indra Pine är rejält distansgynnad och läget spelar inte så stor roll då hon ändå inte kan öppna utan hur som helst hade hamnat bland de sista. Hoppas på tempo. Jag nöjer mig med dessa tre streck.

Avd 2) Öppet sprinterlopp, tillika lågklassigt. Jag framhäver de med bästa startspåren; 4 Hold´Em No Limit och 5 Caballion. 4 Hold´Em No Limit har förvisso varit struken efter senast pga sårskade men bör inte ha tappat något formmässigt. 5 Caballion är kuskförstärkt med Jennifer Tillman och från stallet går rapporterna i dur. Klar favorit, om än inte jättestor sådan är 2 Xray Hornline. Tilldöms viss chans men inte rolig som favorit och imponerade inte senast, bort med den favvisen! Till min käre vän Bes stora förtret var det länge sedan Mikael J Andersson vann på V75. Nu kan det åter vara dags då han får förtroendet bakom Svanstedts 6 Shepard. Streck även för skrällen 1 Speedy Photo som med ett lopp i rygg på ledaren och med lucka 100 m kvar kan nå fram till segern, då formen äntligen verkar sitta där. Sista markeringen tillfaller 10 Calvin Fortune som gjort det mycket bra på slutet.

Avd 3) Här pratas det om att 1 Acclaim skulle vara chanslös att svara ledningen!? Vem av dessa kameler ska kunna ta en längd på honom i starten, med möjligt undantag för 7 Crown Kemp? Oavsett position tycker jag 1 Acclaim på visad form utan problem ska lägga det här gänget på rygg. En sund spik i en svårlöst omgång! Synd bara att han blir så himla stor favorit.

Avd 4) Fyra streck kostar jag på mig i stoloppet och då känns det bombsäkert! Jag tror mest på 9 Reality Pride som jag tycker har fått ett passande läge på tilläggsvolten. 12 Carmenere har åter hittat tillbaka till storformen, men frågan är om det fungerar med barfotabalans den här gången!? 3 M T Egonita är mycket intressant såväl på läge som på form som på kusk och som på tränare, vinnarskallen ifrågasätter jag dock fortfarande! 4 Senorita Rosita har mycket hyss för sig men löper hon upp till sitt fulla kunnande kan hon bli mycket svårslagen, 11 %, jo jag tackar!

Avd 5) Jag avskyr tvåhästarslopp. Tar man ställning för en av dom kan man ge sig f-n på att den andre vinner. Den här avdelningen är ett sådant lopp, och jag tänker inte gå i fällan den här gången, jag streckar båda två! 13 Absolutfin är mycket bra och nu borde toppformen infunnit sig på allvar. Läget är dock ingen höjdare och jag dubblar med starke 14 Rania. Hon är stark som en björn och får den här gången Jorma Kontio i vagnen som jag tror ska passa utmärkt på den här speciella damen.

Avd 6) Jag hade inte tänkt mig att spika i det här loppet men då min favorit 5 Two Oceans endast är streckad på 12 % kan jag inte undvika att så göra. Att det är bästa hästen i fältet har jag inga tvivel kring, däremot oroar mig utgångsläget något. Stor häst från snävt spår är ingen bra kombination. Tycker ändå hästen har stabiliserat sig i De Giorgios regi och tar han bara en safety-start är jag övertygad om att han har bäst krut då upploppet nalkas. Tål att göra grovjobbet sista 500!!!

Avd 7) Inget att säga om att 6 Master Danchip blir stor favorit, men dom som påstår att han kommer vinna det här loppet från ledningen tror jag är fel ute. Ledningen tar någon av dom med de tre innersta spåren. Mest av dessa tre tror jag på 3 Nick Nock som kan öppna kolosalt kvickt emellanåt. Från ledningen är han ingen lätt nöt att knäcka. 1 Prima Stella kan få ett perfekt lopp i rygg på ledaren. Lucka till slut och halvskrällen kan vara ett faktum. 2 Roberto utmanar om spets men att han ska hålla undan mot dessa motståndare anser jag vara föga troligt.

Systemförslag V75 2/1:

1) 11 8 12
2) 4 5 6 1 10
3) 1 Acclaim
4) 9 12 3 4
5) 13 14
6) 5 Two Oceans
7) 6 3 1

Systemet är på 360rader och kostar 180 kr att investera i. Vinstpotentialen är enorm i detta förhållandevis lilla systemet, glöm inte lämna in!
Jag ber som vanligt att få önska alla mina läsare; Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar