måndag 18 januari 2010

V64 Solvalla 20/1

Hejsan svejsan,
Ännu en V64 står för dörren. Har precis klarat av några dagars magsjuka och känner mig därför extra taggad att få någonting positivt ut av denna omgång, som plåster på såren menar jag. Vi drar igång med lite InförSnack!

Avd 1)
Alltid lika kul att se en storfavorit med tilltalande resultatrad men med en mycket svag insats inpå den förestående. 2 Carmen Tooma gick i rygg ledaren senast men då luckan uppenbarade sig 150 m kvar hände inte mycket, mycket klen favorit i mina ögon, men Professorn spikar säkert!!! Nä, bättre upp kan bloggen! 4 O U Glide fick avlägga maiden i sin senaste start och som hon gjorde det. Efter att ha gått halva loppet utvändigt om ledaren övertog hon ledningen 500 m kvar och gick ifrån till en överlägen viktoria. 9 Sybaris Hanover har avslutat vasst ett flertal gånger och fick senast vinna efter att ha tagit över taktpinnen dryga varvet från mål. 5 Nica Frontline har jag följt från första början. Det här är en häst med bra speedresurser de dagar hon vaknat på rätt sida. Senast visade hon prov på startsnabbhet bakom bilen men blev fast med gott om krafter i behåll då hon släppte ledningen ifrån sig.
A-häst= 4 O U Glide B= 9 Sybaris Hanover, 2 Carmen Tooma C= 5 Nica Frontline, 8 Elvira E

Avd 2) Ett trehästarslopp som jag ser det. Jag struntar i att reducera det här loppet då jag har svårt att ranka någon av hästarna före den andra. Hyser dock en viss förkärlek till Tommy Hannés 7 Klondike B B som väl ändå har det bästa utgångsläget av de tre. Streck för: 6 B W T Driver, 7 Klondike B B, 15 Caballion

Avd 3) 4 Cancale har fått ett par månaders vila för att återupprätta fräschören efter några oförklarliga galoppmisslyckanden på senhösten. Hade han bara haft lopp i kroppen hade jag utan tvekan spikat men nu får han endast agera ensam som A-häst. Gooparna kommer till Solvall med flera hårt betrodda hästar. I denna avdelning ser deras 5 K L M Brooklyn ut att bli stor favorit. Hästen har inte ställts inför några svårare prov så här långt och även om hon sett fin ut måste det visas upp betydligt mer innan jag vågar spika en sådan favorit. 12 Star Look åker ner från Bergsåker för att pröva lyckan. Löphuvudet verkar inte vara det allra bästa men väljer man att starta på Solvalla måste man ju tro på hästen och med Lennartsson i vagnen känns det intressant. Överstreckad är 1 Necklace!
A-häst= 4 Cancale B= 5 K L M Brooklyn, 12 Star Look

Avd 4)
Ett ihåligt lopp där de mest betrodda bör vara de som gör upp om segern. Jag tror klart mest på favoriten 7 Wolf Boko som senast såg helläcker ut vid vinsten på Solvalla. Kan få fin resa i draget. 1 Moga Kannibalen bör kunna ta ledningen. Lär sedan hålla ett hyggligt tempo där framme och det kan hålla hela vägen. 4 Muscles Rose har fått två lopp i kroppen och bör vara nära toppformen. Trivs över den långa distansen. 14 Kick Party har verkligen hittat toppformen och är den bara intakt till den här starten kan det gå vägen trots utgångsläget. Enda lilla skrällen jag tillmäter någon som helst chans är 12 Jitterbug som garanteras en spårsnål resa av Kihlström. Även han trivs över den långa distansen, hästen alltså.
A-häst= 7 Wolf Boko B= 1 Moga Kannibalen, 4 Muscles Rose, 14 Kick Party C= 12 Jitterbug

Avd 5)
Jag är inte glad åt det men jag tvingas spika. Han är onekligen motiverad favorit, 2 Kyril Hanover, men ständiga aktionsproblem reser vissa frågetecken över hur han ska klara hetsiga 1640 m Auto!? Jag hoppas och tror att Stig H kommit till rätta med balansen på den här klassiga krabaten och att galoppen uteblir. Felfri förlorar han knappast. Dom som har råd bör inte glömma att strecka 7 Casher som var otroligt bra vid vinsten senast på Solvalla, den togs via dödens på favoriten i loppet. 5 Cobbys Nikondeluxe är en annan travare med tveksamt rörelsemönster. Styrkan kan dock räcka lång och han blir framför allt intressant om de andra kör för fort första varvet. 10 Finn Knight är inte heller chanslös även om han fick sträcka på sig rejält för att hålla undan senast. Bättre bakifrån? 3 Ten To Ten har gjort det bra en längre tid, distansminus?
Streck för och spik på: 2 Kyril Hanover

Avd 6)
Ytterligare en storfavorit från Goop-stallet i form av 12 Global Investment. Läget gör att det här är en favorit jag vill fälla. Första strecket tillika ensam A-häst blir 2 Timetosaygoodbye. Han har visat prov på oerhörda fartresurser från start och kan han lugga innerspårets 1 Evidence Ås på ledningen så är givetvis mycket vunnet. 1Evidence Ås är för övrigt en som vid sunda vätskor kan hävda sig väl mot ett sådant här gäng.
A-häst= 2 Timetoosaygoodbye B= 12 Global Investment, 1 Evidence Ås

Systemförslag V64 20/1

(Ramen är på 675 rader. Jag reducerar systemt med följande krav: Minst 1 A-häst, 0-2 B-hästar och 0-1 C-hästar. Systemet skrivs ut på 8 kuponger till en kostnad av 327 kr, 52% reducering.)

1) A= 4 B= 9 2 C= 5 8
2) 6 7 15
3) A= 4 B= 5 12
4) A= 7 B= 1 4 14 C= 12
5) 2 Kyril Hanover
6) A= 2 B= 12 1


Jag ber som vanligt att få önska er alla, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar