fredag 22 januari 2010

V75 Åby 23/1

Tjabba,
Jackpot på V75 och jag har några riktigt vassa drag, vilka jag för övrigt är tillräckligt inne på för att våga spika. Lite InförSnack!

Avd 1) Hårdare motstånd än någonsin för storfavoriten 1 Manhattan D K och jag väljer i och med detta att ranka 7 Ridgehead Cahore etta. Han såg rent ut sagt grym ut vid V75-segern på Kalmar. Jag streckar: 1 Manhattan D K, 2 Viking Crown, 6 Youpie, 7 Ridgehead Cahore

Avd 2) Stolopp och ett orutinerat gäng som gör upp om segern över stressiga 1640 volt. Tror mycket på 7 Conchita Exclusive om spetsen nås. Minst lika bra, om inte bättre är säkert loppets favorit, 4 Chanel Håleryd. Det snäva startspåret gör dock att risken för galopp ökar avsevärt. Jag streckar: 3 Edella, 4 Chanel Håleryd, 6 Molly McGuire, 7 Conchita Exclusive

Avd 3) V75-mästaren ska i och med detta lopp koras. Fjolårsvinnaren 13 Rocket Power finns med även i årets upplaga. Förra året skrällvann han å det grövsta. Inte lika stor överraskning om han skulle vinna i år men jag tror inte på upprepning. 15 Sprin Erom är befogad storis och vinner med största sannolikhet. Jag har dock några småskrällar som jag inte vågar stå utan streck för. Jag streckar: 4 Hardy Ribb, 5 Katjing, 6 Warner Hill, 7 Domino Eson, 11 Access Toom, 15 Spring Erom

Avd 4) Jag hoppas och tror bästa hästen vinner! Jag spikar 9 M T Devil som i nuläget endast är streckad på 9%!!! Hästen har äntligen hållt sig till trav på slutet och då har också framgångarna kommit. Sist lämnade förvisso aktionen en hel del övrigt att önska men jag tror han stabiliserat sig tillräckligt för att vinna ett sådant här lopp. Kanske tar han rygg på favoriten 1 I´m Alone Face. Då vinner han via open stretch. Lyckas inte favoriten hålla upp innerspåret får vi hoppas på turen. Streck för: 9 M T Devil

Avd 5) Lärlingslopp. Bäst i grunden av hästarna som står på start är den knappa streckfavoriten 7 Rabane D´Atout. Susaren i loppet kan startraketen 1 Abbe Neth vara. Borde få rygg på favoriten och sedan kan skrällen vara ett faktum då det extra innerspåret uppenbarar sig på upploppet. Jag streckar: 1 Abbe Neth, 7 Rabane D´Atout, 12 Pandoro, 13 Carmen Launcher

Avd 6) Tror det står mellan de tre mest streckade, vilka jag också tar med på systemet. Jag streckar: 3 Kjell Rivner, 5 Sally Sea, 7 Pröjsarn

Avd 7) Här har jag en "given" open stretch-vinnare! 3 Roberto snabbstartar och släpper sedan till någon bra. Bara inte den i sin tur släpper till någon så är saken biff. Roberto speedar vasst på det extra innerspåret och vinner med en eller två längder. Streckad på 25 % i nuläget. Jag streckar: 3 Roberto

Systemförslag V75 23/1

1) 1, 2, 6, 7
2) 3, 4, 6, 7
3) 4, 5, 6, 7, 11, 15
4) 9 M T Devil
5) 1, 7, 12, 13
6) 3, 5, 7
7) 3 Roberto

Systemet är på 1152 rader och kostar 576 kr att investera i. Jag ber som vanligt att få önska alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar