tisdag 26 januari 2010

V64 Solvalla 27/1

Tjenis,
Klockan är mycket och jag ska upp och jobba tidigt. Det blir därmed en kortfattad genomgång inför onsdagens V64-omgång på Solvalla. InförSnack!

Avd 1) Troligen svårbemästrat banunderlag denna kväll på Solvalla då det vankas mycket nederbörd i form av snö. Barfotakörning bör bli omöjligt. Det blir också ofta skrällar vid sådana väderleksförhållanden. Vi får alltså chansa en hel del känns det som på förhand. Jag streckar och rankar enligt följande: 5 Dash Boy, 3 Cayenne Käbb, 6 Pronto Ribb, 1 Cocktail J.Surprise

Avd 2) Bästa Hästen 13 Global Jewel har fått sämsta läget, därför väljer jag att gardera. Jag streckar och rankar enligt följande: 13 Global Jewel, 12 S.H.T´s Playmate, 11 A Bit Of Heaven, 10 It´s Pretty Suzy, 9 Desert Trixi

Avd 3) Ett lopp för de nyblivna treåringarna. Jag streckar de båda förhandsfavoriterna och hoppas de klarar av banunderlaget, orutinen till trots. Streck och ranking enligt följande: 4 Argwintina, 9 King Of The Moor

Avd 4) Jag väljer att spika en häst som är betydligt bättre än raden och som denna gång får en rejäl kuskförstärkning, milt uttryckt. Streck för och spik på: 9 Vendi

Avd 5) Omgångens bästa spik, som jag ser det, dyker upp här i avdelning 5. Han är van betydligt tuffare motstånd än vad han ställs emot denna gång och med ett par lopp innanför västen hoppas jag och tror att toppformen är nära. Streck för och spik på: 6 B.B.S. Bigtrade

Avd 6) Här kan det skrälla. Ta med så många ni har råd med. Jag streckar och rankar enligt följande: 2 Midnight Ås, 9 Turbina, 6 Karbo Cake, 12 Västerbo Lescure, 10 Handsome Face, 11 Jodyvin

Systemförslag V64 27/1

1) 5, 3, 6, 1
2) 13, 12, 11, 10, 9
3)
4, 9
4) 9 Vendi
5) 6 B.B.S. Bigtrade
6) 2, 9, 6, 12, 10, 11

Systemet är på 240 rader och kostar det samma att investera i. Tänk på de yttre förutsättningarna innan ni streckar. En normalt sett överlägsen favorit kan prestera långt under sin vanliga nivå, hoppas det inträffar i passande avdelning för min del... Jag ber som vanligt att få önska er alla, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar