lördag 16 januari 2010

V75 Bergsåker 16/1

Hejsan,
V75 på Bergsåker. Ser mycket svårlöst ut, framför allt vad spikarna beträffar. Jag ger det ändå ett försök och inleder med lite InförSnack!

Avd 1) En personlig favorit i 2 Speedy Brodda som äntligen ser ut att ha hittat den riktiga toppformen, kunnandet har vi känt till en längre tid men det har inte stämt fullt ut tidigare. I ett annars mycket streckkrävande lopp tar jag ställning och spikar henne, bara streckad på 22% av kupongerna i nuläget. Kan inte vara med från start men har en sylvass spurt att tillgå.

Avd 2) Trots ett snävt startspår och tveksam aktion ser 5 Trotteur ut att bli en av omgångens allra största favoriter. Klart bästa hästen i fältet men jag litar inte fullt ut på honom utan garderar med följande hästar: 2 Middle Man, 6 Fakir Filiokus, 7 Lass Keeper, 8 Blue April, 10 Columbus Cafe, 11 Slevin Kelevra och 12 Hector Tilly.

Avd 3) Westholm baissar angående storfavoriten 5 Super Light´s vinstchanser. Han tror det blir svårt att köra barfota och att det blir tufft att hitta till ledningen. Hästen startar givetvis ändå med hygglig vinstchans men gardering känns given även här och utöver favoriten streckar jag: 1 Giant Superman, 3 D J Seabrook, 6 Airstrike, 9 Dust All Over och 12 Amour Ami.

Avd 4) Kallblodslopp. Mohammed Malla, expert i TV4, avslöjade under fredagens travsändning i TV4 Plus att han fått ett SMS tidigare i veckan från Jan-Olov Persson där denne meddelade att han vinner det här loppet med 3 Eldfaksen. Stor favorit men det gör inte mig något när man får garantier från den som är Svensk Kung då det gäller kallblod.

Avd 5) 15 Regine D´Inverne såg verkligen helläcker ut vid senaste segern. Hon har ingen lätt uppgift framför sig. Motståndet skrämmer mig mindre än utgångsläget men jag tror hon är så pass mycket tuffare än övriga att hon hinner sätta nosen först. Bergsåker har ett mycket långt och utslagsgivande upplopp där köhästarna verkligen bjuds in i matchen. Jag tror nog Bergh ser till att tillhöra den främre träffen redan då slutvarvet inleds för att inte riskera bli tempotorsk.

Avd 6) Klurigt lopp över hetsiga 1640 m autostart. När jag såg startlistan fastnade jag direkt för 2 Nassau Town som startar med för honom perfekta förutsättningar. Efter ytterligare funderingar misstänker jag dock att det kan bli en hiskelig fartfest första 500 m och att det kan sitta i benen på de som blandar sig i spetsstriden. Tycker Westholm låter ordentligt uppåt på 3 B W L Champion och den här hästen lovade otroligt mycket som tre- och fyraåring. Jag tycker omgångens mest överstreckade häst återfinns i den här avdelningen och det är 8 Persos Seaman jag syftar på. Taskigt läge och ej gynnad av den korta distansen och streckad på hela 33% gör att han känns iskall för mig den här gången. Jag streckar hästarna med de sju innersta spåren då det gömmer sig några tokroliga rensare där med kanonlägen. Normalt får dom svårt att räcka men lägena och streckprocenten känns ändå mycket attraktiva. Streck för: 1 Jeu De Mots, 2 Nassau Town, 3 B W L Champion, 4 Figure Of Eight, 5 Gims Madde, 6 Exceptional Kemp och 7 O´Brian Index.

Avd 7) 1 Einar Celeber såg smällfin ut senast då han närmast dansade ifrån sina konkurrenter. Mycket tuffare emot den här gången men han såg onekligen fantastiskt fin ut senast och förtjänar enligt min mening att bära favoritskapet. Kan dessutom öppna bättre i volt än vad gemene man verkar tro så helt iskall från att försvara innerspåret är han inte i mina ögon. Jag vill framhäva en super-duper-rysare i detta lopp! 3 Udon Håleryd tror jag faktiskt kan ställa till med en praktfull senation. Han har mycket hög kapacitet och flytten, som för övrigt hela stallet gjort, upp till Norrland tror jag ska passa den här hästen fint. Roligt streck att sitta med som krydda inför den sista avdelningen, förutsatt att man klarat av de föregående sex alltså. Streck för följande: 1 Einar Celeber, 3 Udon Håleryd, 7 Staro Cold Carat och 12 Caddie Comet.

Systemförslag V75 Bergsåker 16/1

1) 2 Speedy Brodda
2) 2 5 6 7 8 10 11 12
3) 1 3 5 6 9 12
4) 3 Eldfaksen
5) 15 Regine D´Inverne
6) 1 2 3 4 5 6 7
7) 1 3 7 12

Systemet är på 1344 rader och kostar 672 kr att investera i. Som vanligt ber jag att få avsluta med att önska alla ett stort Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar