fredag 1 mars 2013

V75 Bergsåker 2/3

Howdy

Lite ont om tid idag men kan konstatera att det inte var så långt från fina slantar i onsdags. Kändes som jag var rätt ute på det mesta men en av tre spikar svek och så missades ett par garderingslopp därutöver. Med tanke på att ingen lycades prica in åttan var jag ändå nöjd med fem rätt trots att jag blev utan pengar. Formen är i alla fall återfunnen som det känns. Det är således med stor tillförsikt jag tar mig an V75 från Bergsåker.

Som vanligt avhandlar jag avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V75-1) Två starka killar bör göra upp om segern. Den ene är relativt startsnabb medan den andre är mer att jämföra med en snigel den första biten. Detta är anledningen till att jag väljer att inleda med ett singelstreck. 2 Charlie Sisu bör tidigt i sitta i spets och jag tror inte 8 Loads Of Dosh är häst nog att plocka ner honom från utvändig position. En tredje som kan blanda sig i striden är 9 Eros Tooma och loppets luring utnämner jag 7 Center Min till, för er som garderar.

V75-2) Tyvärr finns inte tiden till att gå igenom lopparkivet den här veckan utan jag tvingas hållla tillgodo med mitt goda minne och den gnutta känsla jag har. 3 Ferrari Håleryd har jag gillat skarpt sedan första gången jag såg honom, en glänsare. Kan duga i ett inte alltför hårt lopp. 5 Krypton Eye känner jag inte till mycket om men av raden att döma är det en häst under utveckling med ett fint utgångsläge. 7 That´s My Pal är vinstvan och har formen på topp. 11 Nakoda Goj har jag känslav av kan spurta vasst, förlitar mig till den.

V75-3) Tre varv ska avverkas och det finns en häst som gillar förutsättningarna bättre än någon annan. 14 Nahar förlorar knappast och spiken känns trygg.

V75-4) Jag tycker fyra hästar höjer sig gentemot övriga, tyvärr är det de fyra mest betrodda och jag streckar samtliga av dem. 3 Turbo Urpo kommer med goda vitsord från Finland och blir svår att rå på om han kommer till spets. 10 Järvsö Rune har ett intressant läge och lär säkert försöka få överta spets efter en kort bit. 6 Mana Grabben var mycket fin senast men är beroende av ryggar och spara speeden. 5 Odin Tabac har ett något chansartat utgångsläge men bör kunna hitta ut i andraspår i tid för att ha fritt till upploppet nalkas.

V75-5) Dags för ston och lärlingar att ta ovalen i besittning. Det brukar ju vara lockande att strecka på för allt vad tygeln håller i dessa lopp men i normal författning ska 4 Åsa Rivner bara vinna som jag ser det om hon är lika bra som hon varit på slutet. Jag spikar och sparar på streckandet till slutet.

V75-6) Här avlossar jag stora garderingsbössan! Bästa hästen är favoriten 2 Quangaroo Zet men jag är inte säker på att han bara vinner, har sett något seg ut i mina ögon så här långt i år. 7 Benskins måste få vinna snart. Hoppas Lennartsson laddar rejält från start. 10 Breedlove möter inte hårdare motstånd än tidigare, snarare tvärtom. 5 Makes People Talk kan öppna men går även bra bakifrån, bra läge. 1 Castor Race hoppas på ryggg ledaren. Spurtar säkert vasst med lucka. 3 Smoking Hotrott gjorde det mycket bra senast, ett långskott som rensar fint. 9 Canon är en liten speedkula som jag inte tror mycket på men med smygare vet man aldrig. Någonstans måste man våga strecka även de på förhand chanslösa. 11 Evert´s Party Sock hade varit mycket högre i ranken om läget varit ett annat. Nu behövs mycket tur och att hästen är på absolut topp för dagen.

V75-7) En klen silverdivision avslutar och klar förstahäst är 2 Sandrngham Hanover. 7 Bon Frecia har knepigt utgångsläge men van betydligt tuffare motståndare. 10 Calvados Crane svarade för en stark avslutning senast och formen är på topp. 4 Aloe Vera bruar jag tjata om i mina tips, ingen skillnad den här gången. Startsnabb men lär söka en bra rygg och spara spurtkrutet till slut. 1 Donttellmewhattodo har hög grundkapacitet och förutsättningarna gör att han bör vara med i striden. 8 Stay The Night är mycket bättre än de två procent han i nuläget är streckad på. Läget till trots är han ett måstestreck för min del.

Systemförslag V75 (768 rader = 384 kr)

V75-1) 2 Charlie Sisu
V75-2) 3-5-7-11
V75-3) 14 Nahar
V75-4) 3-10-6-5
V75-5) 4 Åsa Rivner
V75-6) 2-7-10-5-1-3-9-11
V75-7) 2-7-10-4-1-8

Lycka till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar