lördag 23 mars 2013

V75 Jägersro 23/3

Howdy

Vi beger oss till Skåne och Jägersro den här helgen. Trots jackpoten är det ändå årsdebuten för Sebastian K som känns mest intressant och kittlande. Att han ska förlora dagens lopp känns föga sannolikt och han är en bombsäker spik som jag ser det. Jag avhandlar avdelning för avdelning enligt följande, håll tillgodo!

V75-1) Två riktiga kanoner ser ut att göra upp om segern i den inledande avdelningen. 5 Pingus Vang får förstarösten då han har det bättre läget av de två. Jag vågar dock inte utelämna 7 Opitergium som ju har skyhög kapacitet. Såg fulltankad ut senast i årsdebuten då han i en hastig sidledsförflyttning i sista sväng galopperade. Med Ludde i sulkyn kan det bli åka av loppet igenom vilket skulle kunna bädda för en tredje. Jag streckar därför även Flemming´s andrahäst 9 Obi Wan med Jörgen Sjunnesson i sulkyn,

V75-2) Inte något lättlöst lopp men jag väljer att singelstrecka den jag tror tar hand om ledningen, 6 Cinzano Akema. Hästen har fått två lopp i kroppen och kommer från seger i billigt gäng. Bör vara ännu bättre till den häsr starten och jag tror ingen har häst nog att knäcka Svensson´s om den, som jag tror spetsar.

V75-3) Dagens andra spik som jag redan avslöjat dyker upp här. 6 Sebastian K är ostoppbar om han står på fyra friska ben.

V75-4) Dags för lärlingarna och här kan det förhoppningsvis skrälla till. Robertsson låter uppåt på 10 Orgoglio Lavec och hamnar han inte på tok för långt bak i fältet från sitt bakspår kan han spurta hem loppet för rutinerade kusken Oscar Nilsson. 4 Punk har många förespråkare och från stallet kommer positiva tongångar. Från ledningen räknas 1 Frans G tidigt. 3 Lawyer Lohr kan öppna kvickt och från rygg ledaren kan det gå med fritt i tid. 8 Stil har återigen fått ett tråkigt utgångsläge men kan spurta frenetiskt. 11 Remember Laser höll storstilat senast efter en jobbig löpning i stentufft tempo, form.

V75-5) Jag tycker 3 Basilika Silas såg smällfin ut senast. Förvisso fick hon en smörresa men sättet hon dansade undan på lovade mer, märkligt lite betrodd. 8 Keeping Julia gillar jag. Hon gör sällan ett dåligt lopp och motståndet skrämmer inte. 4 Sahara Fairytale svarade för en fin insats från dödens senast. Kommer hon till ledningen blir hon svårtuggad. 6 Queen Koea håller toppform och kan skrälla. 11 Wiss Shadow blir farlig om hon inte blir hängande i spåren från sitt lite knepiga läge. 12 Mellby Venus och 14 Peter´s Lucky Day startar båda med bakspår på tillägg vilket får ses som stora minustecken. Såväl hästar som kuskar duger dock gott. 7 Credit Coger kommer med tre raka segrar men det låter inte odelat positivt från stallet.

V75-6) Med framspår hade det varit givet att singelstrecka 12 By Air med tanke på hur han löper för dagen men från tolftespåret kan det häxa och som storfavorit känns han därmed intressant att gardera. 11 Freeman T Porter är en riktig snygging och i grunden minst lika bra som favoriten. Att han kan springa fort och länge har vi bevittnat förr. 7 Lexus Lavec börjar bli till åren och då passar Björn Goop perfekt. Förhoppningsvis kan han väcka lite ytterligare liv i gamlingen.

V75-7) Det mesta talar för spets och slut på en i toppform varande 3 Åge Hornline. Skulle favoriten ha en sämre dag vimlar det av segerkandidater. Jag hoppas dock att Christoffer Eriksson har sin häst i samma fina författning som på slutet och då får övriga det mycket svårt, spik!

Systemförslag (432 rader = 216 kr)

V75-1) 5-7-9
V75-2) 6 Cinzano Akema
V75-3) 6 Sebastian K
V75-4) 10-4-1-3-8-11
V75-5) 3-8-4-6-11-12-14-7
V75-6) 12-11-7
V75-7) 3 Åge Hornline

Lycka till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar