lördag 9 mars 2013

V75 Solvalla 9/3

Howdy

Det är bedrövligt, snudd på, att jag inte kommer kunna följa Solvalla´s V75-tävlingar på plats. Men släkten kommer på besök och jag tvingas hålla mig hemma. Kommer inte ens kunna följa travet via live-sändningen, en utmaning, visst, men jag tror jag fixar biffen? Har inte haft möjlighet att studera vare sig startlistor eller lopparkiv inför lördagen och känner därför att ett försök till genomgång av respektive avdelning inte är aktuellt att ge sig på. Det blir alltså endast ett systemförslag den här veckan med lite kommentarer kring drag och spikar. Håll tillgodo!

Systemförslag V75 (945 rader = 472,50 kr)

V75-1) 2 Vendi 
V75-2) 10-4-1-5-8-6-2-9-12
V75-3) 8 Caddie Gallant
V75-4) 3-6-9-2-12-5-1
V75-5) 8-9-3-11-13
V75-6) 6-1-7
V75-7) 4 Royal Peak

Lördagens välslipade spikar:

V75-12 Vendi lär laddas vad som går och trivs bäst med högt tempo hela vägen. Kan leda från start till mål. En storskräll men varför slösa på strecken då man har en idé som är streckad på 3%.
V75-3, 8 Caddie Gallant hade jag bestämt mig för att spika även om 12 Västerbo Highflyer kommit till start. Tråkigt nog slutar det troligen med ett klart favoritskap för min spik i och med strykningen av svåraste konkurrenten.
V75-7, 4 Royal Peak var mycket fin senast vid enkel spetsseger. Vid felfri avgång kan vi tidigt förvänta oss ett avancemang som resulterar i ledning. Det finns bättre hästar med i loppet men deras form är klart tveksam och jag tror Melanders häst har utvecklats rejält under vintern.

Lördagens knivskarpa drag:

V75-2, 10 Broslätts Rapide avslutade bra i skymundan senast och formen är på topp. Lite tur med positionerna så tror jag han kan överraska till ett glatt odds och låg streckprocent.
V75-5, 8 Nelle Red Turbo är en mycket fin häst som nu har fått två lopp i kroppen efter halvårslång tävlingsfrånvaro. Toppformen bör sitta där med andra ord. Löser det sig från ett klurigt utgångsläge är han med och gör upp om det.

Lycka till! // @TravExperten

1 kommentar:

  1. Jeg fikk ikke sjekket dine tips før jeg leverte systemet denne omgangen, og jeg røk i 1. Løp. Jeg er veldig imponert av at spikade Vendi. Der tar jeg hatten av ! Og hun var jo helt utrolig bra.

    SvaraRadera