onsdag 27 mars 2013

V86 Solvalla 27/3

Howdy

En fin V86-omgång stundar. Det blir dock endast ett systemförslag, modell mindre och några korta kommentarer därtill. Vädret är perfekt och valfri balans bör det således inte vara några problem med. Ta det lugnt med äggen i helgen och snapsen för all del! Glad Påsk!

Systemförslag (900 rader = 225 kr)

V86-1) 1-2-3-4-5
V86-2) 3-4-7-8-10
V86-3) 9 Ragata
V86-4) 5 Helios Futura
V86-5) 3-4-6-9-10-12
V86-6) 3 Amazing Man
V86-7) 2-4
V86-8) 5-8-12

Spikarna: I V86-3 singelstreckas 9 Ragata. Man hör från stallet att de tror det här är en blivande stjärna.
I V86-4 spikas ytterligare en Nurmos-häst, 5 Helios Futura. Senast snubblade sig hästen i galopp i utgången av sista sväng, hade annars varit med på målfotot. Tränar förbättrat och gör i och med det här andra starten i sin nya regi. Vidöppet lopp där jag tycker mig ha fyndat i denna skräll! I V86-6 ställer jag mitt hopp till en mycket lovande 3 Amazing Man. Jag imponerades av honom i hans senaste start och här finner jag det svårt att hitta några moln på himlen.

Överstreckade favoriter: Till en början var jag inne på att singelstrecka den för Stig H Johansson debuterande 2 Big Sky Hurricane i V86-1, men från stallet ljuder det osäkra tongångar. I V86-2 blir 4 Comeonhill klar favorit. Lite hetsiga tendenser hos honom och jag tror resan plus den 500 m längre distansen denna gång inte är till hästens fördel. I V86-8 spikar många Lennartssons lovande sto 5 Malin Tilly. Hon har inte ställts mot några tuffare konkurrenter så här långt och jag garderar.

Rensaren: I V86-8 startar Fredrik Persson 12 Angelice Coger som kan hamna bra på det direkt. Formen är bästa tänkbara och hon känns mycket intressant som streckad på endast var tionde kupong.

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar