tisdag 19 mars 2013

V86 Solvalla 20/3

Howdy

Våren lyser som de flesta av oss kan konstatera med sin frånvaro. På onsdag får dock vårkänslorna anledning att spira en aning då några av Stall Melander´s värstingar gör årsdebut. Jag tänker på Oracle och Nato Dream. Vi har även ett fint treåringslopp att se fram emot, även om det endast är åtta hästar som kommer till start. Som helhet betraktat tycker jag det är en mycket fin sportslig omgång som kryddas av några spelvänliga flerklasslopp. Med andra ord står en trevlig travonsdag för dörren.

Har varit lite mätt på travet en tid och är det fortfarande. Därav är det en mycket kort sammanfattning av mina tankar jag nedan delger er. Jag tar mig an omgången genom att avhandla avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V86-1) Det mesta om inte allt talar för att 5 New York U.S tidigt släpps till ledningen och från den positionen förlorar han knappast då han har toppform samtidigt som de svåraste konkurrenterna i och med det här loppet gör sina årsdebuter med undantag för 9 Quality Question. Jag inleder med att singelstrecka favoriten.

V86-2) Jag målar rejält och är inte nöjd förrän nio hästar finns med på kupongen. I första hand streckar jag 9 Taraxacum men vill även varna för storskrällen 8 Mr Miles.

V86-3) Inte helt lättlöst men jag får lov att hålla igen lite och låser loppet på tre streck. 1 Motivated Hanover vinner snart igen på svensk mark. Perfekt läge för att göra det redan nu. 9 Mojjito svarade för en mycket bra avslutning senast och kommer få en spårsnål resa. Med fritt till slut kan det smälla till. 11 Indescribable har nog högst kapacitet av samtliga i loppet och med ryggresa under slutvarvet är hon i alla fall med på målfotot.

V86-4) 8 Nice And Easy gör det bra hela tiden och trivs på Solvalla. Jag chansar och spikar i ett annars öppet lopp.

V86-5) Senast på Solvalla blev det fiasko men nu är formen bättre och jag tror 2 Djali Boko leker hem det här utan problem, spik!

V86-6) Vidöppet och hade gärna helgarderat men åtta streck får räcka. Mest tror jag på 5 Vic men spåret kan ställa till det. 7 Björnjägarn har toppform vilket även gäller för 8 Linus Ru som känns mycket streckvärd i nuläget.

V86-7) Erik Adielsson har lyckats väl tidigare med 2 Oracle. Nu är det årsdebut och formen lär inte vara på topp men jag har ändå svårt se honom förlora och väljer att singelstrecka.

V86-8) Ett fint lopp avslutar och det är många V75-härdade hästar på startlinjen. 8 Nato Dream årsdebuterar men får inte plats på mitt system. Dels lär formen inte vara på plats plus att utgångsläget är sämsta tänkbara. 5 Notre Crown tror jag lägger beslag på ledningen och är från den positionen hästen att slå. 11 Oolong är en kanon med form. 6 Jaguar Broline ser mycket fin ut för dagen och räknas tidigt. 4 Flip A Coin är en storskräll som jag betalar för tills han vinner!

Systemförslag (utan ranking) (864 rader = 216 kr)

V86-1) 5 New York U.S
V86-2) 2-4-5-6-7-8-9-12-13
V86-3) 1-9-11
V86-4) 8 Nice And Easy
V86-5) 2 Djali Boko
V86-6) 1-4-5-7-9-10-12-13
V86-7) 2 Oracle
V86-8) 4-5-6-11

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar