söndag 31 mars 2013

V75 Romme 31/3

Howdy

V75 på en söndag, ovanligt men trevligt då jag saknar andra planer den här dagen. det är fina lopp som Romme fått ihop och det ser spännande ut. Vem ska t ex vinna det andra uttagningsloppet till Olympiatravet!? Ingen idé att vila på hanen utan bara att tuta och köra. Avdelning för avdelning som brukligt är, håll tillgodo!

V75-1) Storfavoriten 7 Checco Boko går från klarhet till klarhet. Jag tror inte han är startsnabb nog att kunna dra fördel av springspåret. Jorma lär nog i stället rikta in sig på att i första hand få i väg hästen felfritt för att sedan köra till efter en kort bit av loppet och få överta ledningen. En jobbig resa inledningsvis är att räkna med men jag tror inte det ska bekomma honom nämnvärt utan singelstreckar favoriten.

V75-2) Ett fin försök till Diamantstoet där det är jämnt streckat mellan två ekipage. 2 Priceless Pellini och 12 Mellby Venus ser ut att få dela på favoritskapet men jag streckar ytterligare några stycken. 15 Nice And Easy gillar jag och hon tål gå en repa i spåren. Formen är dessutom på topp. 3 Aroma Grim har fått ett bra lägen men sämre kusk. Blir det barfotabalans räknas hon tidigt. 11 Out Of Question är riktigt bra och prickar Witasp starten blir det spännande. 8 Svana Line är min personliga favorithäst. Hon radar inte upp segrar direkt men lär vinna flera segrar, kanske redan här. 1 Love Leg förstärks med Björn Goop och från perfekt läge streckar jag även om jag tror hon normalt ska ha svårt hävda sig i det här gänget. 10 My Love Star är van ganska tuffa gäng som givit hårdhet. Erik Adielsson sitter för första gången upp bakom 9 Hazelmere. Hästen har fått ett lopp i kroppen som bör ha fört fram henne rejält formmässigt. 6 Oki On Line kan få en prefekt resa i rygg ledaren eller tredje par invändigt och med fritt i tid har hon en vass avslutning.
***Tillägg lördag*** På grund av strykningarna som tillkommit helgarderar jag i stället loppet.

V75-3) Intrycket som 1 Shaq Is Back gav senast gör att jag rankar honom etta. Ledningen bör han hålla men jag är lite osåker på distansförmågan, helst då han inte kommer få bestämma som han vill. Robert Bergh lär se till att farten inte bedarrar med 9 Nahar som naturligtvis kan krossa samtliga. 4 True Advantage tillhör den absoluta toppen bland stona och hon kan dra nytta av det förväntade höga tempot.

V75-4) Intressant och svårlöst! 6 Time Machine kan öppna kvickt med riskerar få en tung resa utvändigt om ledaren. Kan vinna ändå. 1 Alfa Giacomo tar antingen hand om ledningen eller får vinnarhålet. Har form och kunnande. 2 Foal Tooma har imponerat vid två dödenssegrar på Solvalla. Måste nog få en bättre resa i det här sällskapet för att duga. 5 Dream Trotter kan spetsa och räknas i sådana fall. 3 Yank Dreamcatcher är också hygglig ut. Har en fin segerprocent. 7 Carpenter On Tor gjorde det mycket bra senast i comebacken efter mycket lång frånvaro. Loppets rysare som dras med ett jobbigt utgångsläge. 8 Crosstalk ser fin ut men möter mycket tuffare hästar än vid segrarna. Björn Goop i vagnen är ett plus, läget ett minus. 4 Min Fina Stina har ett bra spår och Örjan rattar. 11 Paradise Beach har farten men riskerar hamna väl långt bak i fältet. 9 Super Otto och 10 T.X All In är ytterligare två som inte går att räkna bort. 12 Poisson tror jag får svårt från det här läget men har toppform och avgjorde på bra sätt senast efter perfekt resa.

V75-5) Dagfinn Aarum får förtroendet bakom norske gästen 4 Eskelands Bror. Lyckas Dagfinn få iväg hästen i rätt gångart tror jag inget kan stoppa ekipaget från att vinna och jag spikar!

V75-6) Loppet öppnas upp en aning då 1 Belgrado strukits. Jag tror mig ha en bra tipsetta i 4 Cloria Victis. Förhoppningsvis kommer det gå att köra med barfotabalans och då tror jag på mycket bra chans. 3 Natural Wonder trivs över den långa distansen och bör få en fin position per omgående. Jag låser loppet på dess båda tioprocentare.

V75-7) Jag avslutar genom att spika 6 Caddie Gallant. Råder inga tvivel om att det är bästa hästen i fältet. Lär få tugga den hårda vägen utanpå 1 Ginger Belle som ju varit riktigt fin på slutet men enligt min uppfattning ska min spik vinna det här oavsett hur löpningsförloppet gestaltar sig.

Systemförslag V75 (792 rader = 396 kr)

V75-1) 7 Checco Boko
V75-2) 2-12-15-3-11-8-1-10-9-6-14-13
V75-3) 1-9-4
V75-4) 6-1-2-5-3-7-8-4-9-10-12
V75-5) 4 Eskelands Bror
V75-6) 4-3
V75-7) 6 Caddie Gallant

Lycka Till! // @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar