måndag 2 juli 2012

V5-tips I.S.O V86 Åmål 4/7

Howdy dowdy!
Dålig uppdatering av bloggen på sista tiden, jag vet. Det är tyvärr så det blir i semestertider. Har bl a varit en vecka i Falkenberg och passade då på att besöka Halmstad-travet för första gången. En gemytlig bana som trots ösregn gav mig mersmak, jag lär åka dit fler gånger! Nu har snart mitt kära Hultsfred fått sin beskärda del av @TravExperten för denna gång och det börjar åter bli dax att styra kosan hem mot Knivsta, dock motvilligt. Suget efter att på nytt bosätta mig i Småland, Hultsfred med omnejd, blir allt större. Undrar vad barnen säger om att flytta...!? Troligen skulle jag finna ett föga intresse hos dom att göra slag i saken. Nåja, "gilla läget" säger optimisterna, kanske dax att ta efter...
Nog tjatat om detta. Nu tar jag mig an tävlingarna på Åmåls 800-metersbana. Jackpot på V86 lockar men med mina småsystem har jag insett att det är betydligt bättre att satsa på V5! Så här ser mina tankar och tips ut, avdelning för avdelning. Håll tillgodo!

V5-1) De innersta spåren brukar ha problem att komma bra på det med autostart på Åmålsbanan. Läget ser därför mycket bra ut för den troliga favoriten 6 Hoboken med Björn Goop, så bra att jag väljer att inleda med ett singelstreck. Värsta motbuden som jag ser det startar från bakspår vilket inte heller är positivt då upploppet är väldigt kort.

V5-2) Hyggligt treåringslopp där Svanstedt troligen får finna sig i att bli klar favorit med 1 Com Åstad. Håller hon upp ledningen blir det såklart svårt att komma till tals med henne. Vid barfotabalans kan det t o m vara förnuftigt att plita ned ännu ett singelstreck men jag väljer att gardera då jag i nuläget inte har någon information i "skofrågan". 6 Aslan Doc känns mycket intressant. Startsnabbheten är jag osäker på men att det är en duglig häst är jag övertygad om. Han startade redan i höstas, som tvååring och tampades då mot flera kanoner. Har nu fått ett välbehövligt lopp i kroppen och det kan rentav vara fältets mest kapabla häst. Streck även för 8 Ipod med Björn Goop som efter en start ännu inte vet hur det känns att förlora.

V5-3) Lågklassigt värre med hela 15 hästar bakom bilen. Jag gör det enkelt för mig och streckar samtliga. Hoppas givetvis att den minst streckade ska dra det längsta strået men ska jag framhålla några blir det 2 Offshore Star, 6 You Talking To Me, 11 Viggen SS och 12 Jonathan Palema.

V5-4) Ett snabblopp för den "högre" klassen. Två hästar höjer sig gentemot övriga men jag väljer att strecka på lite i hopp om att det ska skrälla till. 2 G H Nemo är självklar tipsetta. Hästen har stångats mot den yppersta Sverige-eliten men återkommer nu efter en hovböld och formen lär således inte vara på topp. 1 Baht Launcher är inte chanslös, trots innerspåret att hålla ledningen och lyckas han med den bedriften tror jag det kan vara spets och slut. Plockar även med den pånyttfödde 5 Finders Keepers. Om någon ska snuva ettan på ledningen så är det han eller möjligen 4 Photo Sea, som därmed oxå får plats på min kupong. Streck även för Svanstedt´s duo, 9 Conrads Garland och 10 Gossip´s Winner.

V5-5) I den avslutande avdelningen chansar jag lite och spikar 3 Blackward. Jag tror det är hygglig spetschans och från den positionen tror jag Dagfinn håller övriga stången. Han kan även vinna från andra positioner, men ledningen är bekant kortaste vägen till mål!

Systemförslag V5 Åmål 4/7 (270 rader = 270 kr):

Avd 1) 6 Hoboken
Avd 2) 1-6-8
Avd 3) 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15
Avd 4) 1-2-4-5-9-10
Avd 5) 3 Blackward

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar