onsdag 25 juli 2012

V86 Solvalla 25/7

Hubba bubba på er!
V86 har hittat hem igen efter sin sommarturné. Tänkte p g a det leverera ett V86-förslag denna onsdag i stället för de V5-diton jag tidigare valt att inrikta mig på.
Undrar vad vi kan räkna med för publiksiffra på nationalarenan när vårat näst största streckspel gör come-back på banan!? Jag gissar på ca 2000, möjligen uppåt 3000, vilket i sådana fall får ses som en mindre succé.
Solvalla kommer aldrig mer, förutom vid sina stora evenemang, kunna locka lika många åskådare som förr, tyvärr. Som vi alla vet är ju travet så mycket trevligare att bevittna på plats. Jag efterlyser, återigen, nya grepp för att kunna attrahera åtminstone några nya människor att börja besöka Solvalla regelbundet men inte minst för att behålla de redan frälsta, ständigt återkommande besökarna.
Jag skulle vilja se något form av bonussystem, likt det man har inom flyget och ICA m fl. En idé skulle kunna vara att man inreder någon typ av lounge till vilken man förtjänat inträde efter t ex fem Solvalla-besök. Där skulle man kunna få sig en öl och en macka e d, få senaste infon live från något av Solvallas proffsstall, någon av alla "spelexperter" skulle oxå kunna finnas där som hjälp, stjälp eller bollplank. Möjligheterna/Idéerna är oändliga. Ett MÅSTE är dock att de som ingår i Solvalla´s styrelse måste vara extremt drivande i dessa frågor och fr a VÅGA! Jag köper det Ludde och många andra framfört på slutet om att nationalarenan ska kunna erbjuda betydligt högre vinstsummor i loppen gentemot sina landsortskollegor MEN, för att göra Solvalla trevligt, levande och spännande igen krävs publik, mycket publik. Annars får man för min del även fortsättningsvis gärna låta V86 avgöras runt om i landet och bjuda på fler av de folkfester vi fått se prov på under sommaren.
Nu fokuserar vi på V86-spelet i stället och som vanligt tar jag mig an avdelning för avdelning.
Håll tillgodo!

V86-1) Jag kan inte se 1 Haraldinho förlora detta, förutsatt han inte är sjuk. Spik inleder jag alltså med.

V86-2) Ett stolopp där det kan smälla ordentligt. Jag streckar många, däribland ett par riktiga stänkare. Favoriten 12 Please Be Patient har ett hyggligt läge trots tillägg och prickar kusk och häst starten finna chansen att tidigt vara upp hästarna på start och i så fall kanske man får överta ledningen rentav. Jag hoppas givetvis på ett annat scenario med tanke på att jag garderar. 1 Dillkrona är ingen blixt från start däremot har hon en riktig vass avslutning. ett tag sedan hon startade men anmäler Robertsson till Solvalla antar jag det är vässat. 4 Dreamliner gjorde det bra som trea bakom två fina hästar i sin senaste start och stall Melander har fortsatt knallform. 6 Peignoir får den här gången Örjan i sulkyn. Springspåret bör således kunna utnyttjas även om hästen ger ett något starttrögt intryck. 7 Leanne Di Quattro har mycket fart i sig och bör få vinna snart igen, blir bortglömd den här gången som det känns, trots Björn Goop. 10 Lexus Broline är härdad i tuffa V75-lopp. Lär ha nytta av det mot ett sådant här gäng. 8 Coolkina är streckad på 1 %, det räcker för mig som argument till att strecka henne, betydligt bättre än så är hon nämligen, 14 Aponia Boko såg mycket fin ut på Visby senast då hon lätt vann ett försök till Diamantstoet. 13 J.Bo Andover är ingen dålig häst men från det här läget krävs en del tur för att hitta en bra position.

V86-3) Inte helt lättlöst här heller även om favoriten 11 Spiegelei imponerat och mycket väl kan vinna igen. 5 High Stage fick äntligen vinna senast och det kan ha varit proppen ur, gjorde det mycket bra den gången. 6 Future Love tror jag kan nå ledningen efter några hundra meter. Då måste övriga vara bra för att rå på honom. 4 Staro Fighter är i nuläget extremt lite streckad i förhållande till sin kapacitet, 6 %. Tas på allvar!1 Imbituba är startsnabb men släpper eventuellt och har Björn Goop i sulkyn. Var trea senast i ett lopp som vanns av Digital darling som ju var en av favoriterna i söndagens Stochampionat. 3 Royal Victory Rose vek senast ner sig från ledningen i debuten för Stig H. Kan ha varit den smetiga banan som ställde till det och han måste visa bättring om han ska räcka här.

V86-4) Det enda som oroar är spåret över lite hetsiga 1640 m volt. Jag tror dock på felfri avgång för favoriten och spikar 4 Bolt Boko.

V86-5) Favoriten 4 System Performance är en kanon och med tanke på det hon presterat på slutet är hon berättigad favorit. Glöm dock för all del inte att strecka 3 Freja Sund som den sista april enkelt besegrade just System Performance. Den senare fick då ett betydligt tuffare lopp men Freja Sund bara gled ifrån sina motståndare in mot mål, helt okörd. Hon vann även ett förök till långa E3 efter att ha levererat en sylvass spurt efter spårsnål resa. Startsnabbheten är svår att sia om men chans har hon oavsett och kommer rensa friskt i kuponghögen vid vinst.

V86-6) Jag hoppas och tror att Svanstedt ställt i ordning 4 Aristocat Boko inför debuten i hans regi. Det här är en klassig sort som jag inte tror någon av motståndarna kan mäta sig med kapacitetsmässigt. Galopprisken finns så klart men jag vet hur det brukar se ut när Svanstedt tar ut sina nyförvärv för första gången. Blir inte förvånad om det blir skoryck och att han lämnar övriga med 30 m in mot mål. Främste utmanaren 5 Causton går inte att lita på men fart och styrka har han så det räcker.

V86-7) Jag väljer att snåla på strecken i ytterligare ett lopp. 5 Classic Man ska normalt sätt lägga ett sådant här gäng på rygg. Han blandar och ger lite för mycket dock för att jag helt ska lita på honom. I 12 Organic Value har jag min "nästa-gångs-vinnare". Hästen såg lysande ut inför starten på Halmstad senast och hade det inte varit för "friskhetsgaloppen" i sista sväng skulle han varit med dom på fotot. Jag låser loppet på dessa två men känner mig inte säker.

V86-8) 11 Increased Workload var sämre senast öppnas detta lopp upp. Normalt sett hade jag spikat Melanders stjärna men det vågar jag inte med förra insatsen i färskt minne. 7 Lillen Sisu är van tufft motstånd men distansen känns inte som någon fördel den här gången. 5 Pine Cool och 8 License Holder är två andra fina treåringar ur Melanders armada och jag streckar båda. Ludde tar ut 1 El Mago Pellini. Från bästa läget känns den mycket intressant. 10 Herbie Ås är lite av en slugger som jag tror har mycket utveckling i sig. 9 Jethro Tull stöter här på betydligt tuffare konkurrenter än han är van vid. Fyra raka segrar från debuten är dock starka papper och han blir intressant att se.

Systemförslag V86 Solvalla 25/7 (1512 rader = 378 kr):

Avd 1) 1 Haraldinho
Avd 2) 12-1-4-6-7-10-8-13-14
Avd 3) 11-5-6-4-1-3
Avd 4) 4 Bolt Boko
Avd 5) 4-3
Avd 6) 4 Aristocat Boko
Avd 7) 5-12
Avd 8) 11-7-5-8-1-10-9

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar