söndag 22 juli 2012

Extra V75 22/7 Axevalla

Howdy Racinglovers!
Lördagens V75-omgång glömmer jag illa kvickt. Jag förstod redan efter avdelning ett när storfavoriten vann att jag var snett på det. Tror det blev totalt tre rätt, inte godkänt hur jag än vrider och vänder på det. Söndagen ser dock betydligt mer lättippad ut och jag siktar mot och tror på sju rätt.
Som vanligt betar jag av omgången avdelning för avdelning, med en skillnad... Har försökt rimma mig igenom hela omgången, hoppas ni ska gilla det!
Håll tillgodo!

V75-1) Många garderar i avdelning ett men jag väljer att spika, det känns rätt! 4 Baht Launcher har kommit tillbaka med dunder och brak, därmed känner jag mig säker på min sak. Måhända blir det inte ledning från start till mål men hursomhelst lär jag ändå få utbringa min skål.

V75-2) Som alla vet är 7 Going For Gold Zaz en mycket bra häst, i detta fält kanske till och med bäst. Jag garderar ändå med risk att med dumstrut stå3 Balticas Yahoo ser mycket fin ut för dagen, trivs numer lika bra på banan som i hagen. 4 Danne Fame har ett fint läge och bra speed, tävlar han på topp kan han vinna utan hård strid. 9 Caliber TT trivs kanske allra bäst i spets men från detta spår slipper han i alla fall all inledande hets. 12 Storm Forever gör sällan ett dåligt lopp och trots läget finns alltjämt hopp. Vem kan då skrälla, kanske 6 Lazer Crown övriga schack matt kan ställa!?

V75-3) Jorma Kontio kör i ett härligt flyt för dagen och rattar här min spik. 11 Angie Boko känner jag mig trygg med och litar på att segern bärgas utan dramatik.

V75-4) Tröstlopp för de som missade kvala in till Stochampionatets final. Fyra streck bör räcka för att undvika skandal. 3 Latitude Broline kan jag inte sluta jaga, förr eller senare måste hon ju mig behaga. Vad ska hända från innern med 1 Mermaid Ås? Hittar Untersteiner ut tror jag hon kan få stå i vinnarcirkelns bås. 10 Polly Frontline är i grunden riktigt bra, med ryggresa spurtar hon troligen ner alla och jag kan ropa hurra. Från Stig H´s stall tas 2 Electra Sund ut. I stallet står man redo att blåsa salut.

V75-5) Svårt säga utan streckfördelning om man har ett drag eller ej men 5 Super Streamline har bara ett felfritt lopp med förlust bakom sig. Jag streckar dock ytterligare fem och tror jag slipper hälsa hem. 9 Ochoa Bob är obesegrad i sina felfria starter, vid vinst kanske Untersteiner bokar en charter. 10 Buba Boko kan vara farlig att plocka bort, tror nämligen han är av rätt sort. Samtliga tre startande från tillägg streckas och jag bör således även denna avdelning klara utan att mitt spelexpert-rykte ytterligare befläckas.

V75-6) Stochampionatets final stundar i och med detta lopp och jag hoppas alla undviker galopp. Tre streck nöjer jag mig med, efter loppet kommer jag andfådd säga "-Gud vad dom stred". 9 Chat Chip tror jag mest , trots kusken som jag tycker kör lite si och lite . 2 Askens Valencia är ett stenhårt sto som efter målgång kanske fått alla att med gapande munnar bara stå och glo. 3 Kimono Pearl ska inte heller räknas bort, tror nämligen hon gillar långt mer än kort.

V75-7) Ett lås på två i sista med risk för att mitt system ska brista. 4 Canaka BF tror jag mycket men först till mål kan även 2 Crys Dream.

Systemförslag V75 22/7 Axevalla (864 rader = 432 kr):

Avd 1) 4 Baht Launcher
Avd 2) 7-3-4-9-12-6
Avd 3) 11 Angie Boko
Avd 4) 3-1-10-2
Avd 5) 5-9-10-13-14-15
Avd 6) 9-2-3
Avd 7) 4-2

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar