torsdag 25 februari 2010

V75 Axevalla 27/2

Hej Hej,
V75 besöker Västgötaslätten denna vintriga lördag.

Avd 1) Här kommer många singelstreck hamna på 6 Hobbe Skift. Hästen ser verkligen ut att ha hittat sig själv och lämnat galoppskorna hemma på slutet. Jag litar inte helt på honom ännu och anser att han blir FÖR stor favorit. Jag garderar i första hand med 3 Giddes Dream som nu bör ha hittat toppformen och som lottats till ett perfekt utgångsläge. Vill också betala för en riktig rensare som jag anser blir alldeles för lite betrodd i förhållande till kapacitet och vinstchans. 11 Hector Tilly är stark som en björn men har emellanåt stora aktionsproblem. Här behöver han hjälp med ett högt tempo där framme för att komma till sin rätt. Kan bli en obehaglig överraskning för de flesta V75-spelarna.
Jag streckar och rankar enligt följande: 6 Hobbe Skift, 3 Giddes Dream, 11 Hector Tilly

Avd 2) Mycket fint och svårlöst klass II-försök. 4 Ekets Patrik bör vara snabb nog att ta hand om ledningen. Får Adielsson sedan husera som han vill ses vinstchansen som god. Går 6 Nahar felfritt kommer han troligen tidigt sändas fram till dödens och se till att tempot hålls uppe. Hästen har visat prov på enorma resurser och blir inte lätt att stå emot. Blir tempot uppdrivet kan det bädda för flera formstarka med vassa avslutningar att tillgå. 8 Global Kitten har imponerat och har han bara lite tur med positionerna från sitt svåra utgångsläge kan det räcka.
Jag streckar och rankar enligt följande: 4 Ekets Patrik, 6 Nahar, 8 Global Kitten

Avd 3) Det känns som om loppet är heltäckt på två streck. Men jag måste ha en spik och då jag tycker 6 Bobtail gjorde en bättre prestation än 3 Colombian Necktie senast väljer jag helt enkelt att singelstrecka det Stig H Johansson-tränade stoet.
Jag spikar: 6 Bobtail

Avd 4) Jag spikar loppets bästa häst. 9 Chanel Håleryd är inte helt att lita på men jag räknar med att hon är fräsch och löpsugen efter att ha vilat i fyra veckor. Jag tror Björn sänder framåt tidigt och kanske rent av får överta ledningen.
Jag spikar: 9 Chanel Håleryd

Avd 5) Jag låser loppet på fyra hästar. 3 Inchmurrin är draget från startvolten. Hästen har haft knepiga utgångslägen en längre tid. Bättre förutsättningar nu och en kusk med toppform i Jenny J Karlsson. 11 Ulana Cape slog bättre hästar än dessa i sin förra start. Får till den här starten rutinerade Frank Nilsson i vagnen. 10 Regine D´Inverne var återigen mycket bra senast. Har docl blandat och gett på slutet och känns inte rolig som trolig favorit. 13 Frillan Filiokus har ett vettigt läge med springspår på tillägg. Kenneth Haugstad kör i flytet och kommer ge sin häst chansen.
Jag streckar och rankar enligt följande: 3 Inchmurrin, 11 Ulana Cape, 10 Regine D´Inverne, 13 Frillan Filiokus

Avd 6) Ytterligare ett lopp jag väljer att låsa på fyra streck. 7 Rutger Raket har givetvis bra vinstchans trots läget långt ut bakom bilens vingar. 1 Prima Stella är garanterad en fin resa. Ledningen eller rygg ledaren. Blir farlig oavsett position. 6 Paper Moon har gjort det mycket bra på slutet utan att få vinna. Har kanske inte den bästa av löpskallar men snart måste hon ändå få vinna ett lopp. 12 Staro Cold Carat går ner i klass men har ett mycket tufft utgångsläge att kämpa emot.
Jag streckar och rankar enligt följande: 7 Rutger Raket, 1 Prima Stella, 6 Paper Moon, 12 Staro Cold Carat

Avd 7) Öppet värre om nu inte 1 Totti T Dream lyckas försvara ledningen. Jag är inte så säker på att han gör det utan garderar.
Jag streckar och rankar enligt följande: 1 Totti T Dream, 5 Baron Flax, 2 Blue Rock, 3 Aliens Kiss, 4 Turbo Later, 6 Count Harry, 9 Domino Eson,

Spelörslag V75 27/2:

1) 6 3 11
2) 4 6 8
3) 6 Bobtail
4) 9 Chanel Håleryd
5) 3 11 10 13
6) 7 1 6 12
7) 1 5 2 3 4 6 9

Systemet omfattar 1008 rader och kostar således 504 kr att investera i. Jag ber som vanligt att få önska er alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar