tisdag 16 februari 2010

V64 Solvalla 17/2

Tjabbalabba
Det måste tyvärr bli en väldigt kortfattad genomgång av V64:an den här veckan. Vi börjar direkt med InförSnack!

Avd 1) Bra form, läge och kusk, komponenter jag letar efter för att hitta en bra spik! 3 Nightbreed täcker in samtliga och jag väljer att spika. Såväl läge som kusk borgar för en bra resa.

Avd 2) Jag fortsätter med ytterligare en spik. Här uppfylls dock inte mer än två av de tidigare tre nämnda komponenterna. Jag singelstreckar innerspårets 1 Milou Zet. Form och läge går inte att klaga på men vad kusken beträffar finns det ett flertal vassare sådana med i loppet.

Avd 3) Fint lopp där jag känner mig trygg med de tre jag streckar. 6 Casher, 8 Zyrano Boko och 10 In This Corner.

Avd 4) 7 Zilver Boko står för klassen i gänget, en riktig glänsare faktiskt. Hoppas Degiorgio prickar från sjunde, då är han ensam på målfotot!

Avd 5) Här har jag råd att måla på ordentligt. En av mina favoriter kommer ut och blir återigen löjligt lite betrodd, 11 Klondike B B. Jag streckar utöver nämnda: 2 Party Amor, 3 Canendel, 4 B W T Driver, 6 Front, 7 Turbo Amor, 9 Simsala, 10 Champ Lover, 12 Wolf Boko.

Avd 6) Här kletar jag också på rejält! Streck för: 1 Hit Avalanche, 2 O´Donna Night, 4 Veloz, 6 Napoleon Vang, 8 Mirakel Lavec, 9 Kayoba´s Concorde, 10 Hokus, 13 Zackary och 15 Viking Håleryd.

Systemförslag:

1) 3 Nightbreed
2) 1 Milou Zet
3) 6, 8, 10
4) 7 Zilver Boko
5) 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12
6) 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 13, 15

Systemet kostar 243 kr och jag ber som vanligt att få önska er alla, Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar