tisdag 23 februari 2010

V64 Solvalla 24/2

Hello,
Kanske skulle man ta ett break vad travspel beträffar och fokusera på något annat ett tag, i spelväg alltså! Storslalomen vanns av schweizaren Carlo Janka. Bra för mig då jag hade spelat 150 kr vinnare på honom till 12 gånger pengarna på Bet365. Satt som en smäck. Inför damernas dito rekommenderar jag ett vinnarspel på tyskan Rebensburg som visat finfina fartresurser. Hyfsat odds att vänta på den damen! Hur som helst, trav är ändå roligast och vi går direkt in på lite InförSnack!

Avd 1) Här kan det vara upplagt för ett högt utgångstempo i kampen om ledningen mellan 4 T X Zoogood och 7 Witness To History. Det kan i sådana fall bädda för mina tre andra ideér i loppet, nämligen 6 Nicolas Cake, 3 Brian Key och 8 Zoccer Mickey.
Jag streckar och rankar enligt följande: 6 Nicolas Cake, 3 Brian Key, 8 Zoccer Mickey, 4 T X Zoogood, 7 Witness To History

Avd 2) Det är svårt att gå emot 6 Katjing med tanke på vad han har presterat på slutet. Jag föröker tänka med huvudet och kommer fram till att det trots allt bör vara en bra spik. Den som garderar tar i första hand med 3 Västerbo Lescure som emellanåt gör riktigt bra prestationer, kan få ryggen på Katjing.
Jag spikar: 6 Katjing

Avd 3) Inte kan väl Lasse Punkari vinna fyra raka på Solvalla med 2 Alvena Nonstop, eller??? Jag vågar hur som helst inte spika utan målar på rätt så rejält. 3 Gany Du Ling tror jag mycket på från ett perfekt utgångsläge. 9 Exceptional Kemp är säkert den mest grundkapabla hästen i fältet men presterar inte alltid på topp, strulläge. 11 Rafting Meslois kommer med toppform in i ny regi, Lähdekorpi. Distansgynnad och toppkusk. Loppets storrysare är 4 Diamantpilen som har en härlig rökare att avlägga om lopp på rulle.
Jag streckar och rankar enligt följande: 3 Gany Du Ling, 2 Alvena Nonstop, 9 Exceptional Kemp, 11 Rafting Meslois, 4 Diamantpilen

Avd 4) 5 Nantucket spikade jag senast han skulle starta på V64. Då ströks hästen strax före spelstopp. Vet inte varför han inte kunde starta den gången men misstänker att han behöver åtminstone ett lopp i kroppen för att prestera på topp. Jag väljer därför att dubbla systemet med 9 Famous Ribb som gjort det riktigt bra vid sina segrar.
Jag streckar och rankar enligt följande: 5 Nantucket, 9 Famous Ribb

Avd 5) Fem bra hästar med lika många bra utgångslägen gör att jag streckar samtliga fem.
Streck för och ranking enligt följande: 1 Daydream Hanover, 3 Roach, 2 Global Tilly, 4 Linus Sisu, 5 Nova Zet

Avd 6) Flera startsnabba hästar med spetslägen bäddar för en tuff öppning. Det skulle gynna 10 Stensro Julius som är väldigt speedig en kort bit. Björn Goop upp gör också att hästen känns extra intressant. Motstånd saknas inte men jag väljer att singla i brist på andra vettiga spikar.
Jag spikar: 10 Stensro Julius

Spelförslag V64:

1) 6 3 8 4 7
2) 6 Katjing
3) 3 2 9 11 4
4) 5 9
5) 1 3 2 4 5
6) 10 Stensro Julius

Systemet är på 250 rader och kostar detsamma att investera i. Jag ber som vanligt att få önska alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar