torsdag 18 februari 2010

V75 Bergsåker 20/2

Tjenis,
Trevliga lopp på Bergsåker denna lördag. Risken finns att vädrets makter spelar såväl arrangörer som spelare ett spratt. Snöstormen riskerar säkert dra förbi även Sundsvalls-trakten. Kan bli svårbalanserat med andra ord. Dags för InförSnack!

Avd 1) Fyra hästar höjer sig över mängden och jag streckar samtliga. Klar förstahäst är favoriten 8 Scargel men jag vill utfärda en kraftfull varning för Jim Frick och 11 Master Växus.
Jag rankar och streckar enligt följande: 8 Scargel, 11 Master Växus, 4 Junction, 9 Staro Cold Carat

Avd 2) I ett annars vidöppet lopp väljer jag att ta ställning för en travsäker, startsnabb, speedig och formtoppad häst i form av 5 Nica Frontline. Tror det finns stor utvecklingpotential i det fyraåriga stoet efter Gidde Palema och hon bör gå en fin säsong till mötes.
Spik: 5 Nica Frontline

Avd 3) Tror på goda chanser för spets runt om för 7 La Bella Vita med Robert Bergh. 3 Tiffany Brodda har dock varit riktigt bra på slutet och det går inte att lämna henne utanför systemet. 9 Go On Pale gick mycket bra senast till tredjeplatsen mot betydligt tuffare konkurrenter än han ställs emot denna gång. Med annan kusk än Ove A Lindqvist hade jag även betalat för 10 Face The Evil då han är i sitt livs form men med största sannolikhet blir han återigen bortkörd.
Jag rankar och streckar enligt följande: 7 La Bella Vita, 3 Tiffany Brodda, 9 Go On Pale

Avd 4) Normalt sett har vi en bra spik i 10 Åsajerven. Men innerspår på dubbla tillägg över sprinterdistans gör att jag garderar med 8 Stamping som står tjugo meter framför med spår tre.
Jag rankar och streckar enligt följande: 10 Åsajerven, 8 Stamping

Avd 5) Är det någonstans det kan smälla till är det definitivt i detta lopp. Jag väljer att helgardera och hoppas så klart att fältet minst streckade ska passera mållinjen som etta.
Jag rankar och streckar enligt följande: 1 Lorna Frontline, 7 Edella, 10 Najad Lavec, 14 Regine D´Inverne, 15 Speedy Brodda, 3 Colldina Clip, 6 River De Liton, 2 Tini Wini Pellini, 11 Nassau Town, 13 Oscarina, 12 Fiona Septim, 9 Look Sun, 5 Billans Tip Tap, 4 Yasmine Boko

Avd 6) Berättigad favorit blir 2 City Hall. Ledningen bör dock tas hand om av 1 Bambi´s Comet. Hästen vinner inte ofta med har gjort det bra länge trots ofördelaktiga resor. Kan det vara dags nu? 10 M T Devil tror jag är bäästa hästen i grunden, läget med bakspår är enda kruxet.
Jag rankar och streckar enligt följande: 2 City Hall, 10 M T Devil, 1 Bambi´s Comet

Avd 7) 7 King Of Lace spurtade ettrigt till andraplatsen senast. Dessförinnan höll han storstilat på Åby i ett V75-lopp efter att ha fått dra fram vinnaren, Access Tooma. Nu tror jag det är dags för vinst och ingen annan tar plats på mitt system.
Spik: 7 King Of Lace

Systemförslag V75 20/2:

1) 8, 11, 4, 9
2) 5 Nica Frontline
3) 7, 3, 9
4) 10, 8
5) 1, 7, 10, 14, 15, 3, 6, 2, 11, 13, 12, 9, 5, 4
6) 2, 10, 1
7) 7 King Of Lace

Systemet är på 1008 rader och kostar 504 kr att investera i. Jag ber som vanligt att få önska er alla ett stort , Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar