måndag 1 mars 2010

***V64-Jackpot Solvalla 3/3***

Halloj,
Leabruten från topp till två efter att ha skottat undan X antal ton snö ska jag nu försöka hjälpa er hitta de rätta vägarna i jakten på onsdagens Jackpot-miljoner. Självklart spelar vi endast V6 vid tillfällen likt detta! Våren må vara en bit bort men tecknen på att den stundar inom kort äro tydliga. Eller vad kallar ni en årsdebuterande Triton Sund!? En kanonspik att grunda en V6:a på, nja. Voltstart har som bekant aldrig varit Triton´s favorit och jag anade nytt gott gry senast i det, som jag ser det, enda riktigt vassa motbudet...
InförSnack!

Avd 1) Ett bra lopp över sprinterdistansen 1640 m autostart inleder och jag låser loppet på två streck. Berättigad storfavorit blir 6 City Hall med Örjan. Risken är överhängande att "gubben i lådan" tidigt sitter i ledningen och där får husera efter eget behag. Initialt bör innerspårets 1 A Step Further ta ledningen. Jag misstänker dock starkt att Lennartsson är ute efter att få den åtråvärda positionen, rygg på favoriten. Senast gick hästen i rygg ledaren, Man On The Moon, och då luckan sent omsider uppenbarade sig störtdök han till andraplatsen, slagen med den förhatliga marginalen, nos! Kommer inte bli hårt betrodd och ett kul streck att gardera med.
Jag streckar och rankar enligt följande: 6 City Hall, 1 A Step Further

Avd 2) Lopp för ston över 2140 m voltstart. Återigen ser vi en jättefavorit, åtminstone så här tidigt på veckan. 12 Necklace gjorde det onekligen bra senast då hon via en virvlande finish avgjorde lätt mot motståndare jämförbara med dom hon ställs emot även denna gång. Å andra sidan serverades hon då en perfekt resa i draget och kunde avvakta med slutstöten till in på upploppet. Att tempot loppet igenom var högt uppdrivet är också en faktor som, åtminstone får mig att fundera över om insatsen var så bländande som den kunde tyckas vara vid första anblicken. Som ni kanske listat ut är detta en favorit jag är pigg på att fälla, inte mist då hon belönats med det sämsta tänkbara utgångsläget. Jag vill i stället framför allt framhålla 10 Nadja som till denna start förstärks med Björn Goop i sulkyn. Trots att hon inte vinner speciellt ofta ger hon inte intrycket av att sakna löphuvud. Hon har gjort mycket bra prestationer efter ofördelaktiga resor på slutet. Här hoppas jag på ryggar in på upploppet och att sedan Björn lyckas driva på som han brukar. 5 Cancale tror jag i grunden är bästa hästen och klarar hon spåret blir hon giftig. Blir det ledningen, ja då tror jag hon vinner. 6 Annie De Sade är ingen dålig häst men ser däremot ut att bli i det närmaste ostreckad. Vet inte hur hon kan öppna från start, men skulle Jansson pricka och hitta till sptes kan hon ställa till med en rejäl överraskning. 2 Kiwi Play har fått ett lopp i kroppen efter några månaders frånvaro. Liten häst med härlig inställning som bör klara spåret. 9 Flax Avenue är en riktigt bra häst men som jag tror trivs allra bäst med tätkänning från början. Får ändå en markering.
Jag streckar och rankar enligt följande: 10 Nadja, 5 Cancale, 12 Necklace, 6 Annie de Sade, 2 Kiwi Play, 9 Flax Avenue

Avd 3) Här är väl risken stor att man blir kallad idiot eller dylikt då jag väljer att gardera omgångens största favorit, 7 Triton Sund. Men som jag skrev i de inledande raderna är inte voltstart Triton´s likör och jag litar inte helt på honom. 3 Glory Southwind tycker jag faktiskt visade på nyfunnen form senast som tvåa bakom Lajos Wurö. Erik Adielsson gjorde ett försök att överrumpla Jennifer Tillman efter 300 m i hopp om att kunna sno åt sig ledningen. Den manövern lyckades inte och Glory Southwind fick i stället finna sig i att resterande del av loppet trava utvändigt som första häst i andraspår. Sista 500 klockade jag till ca 1.12,5 och då båda nämnda var ensamma på målfotot. Här hoppas jag på tidig ledning och då är det läge att passa upp för Glory...
Jag streckar och rankar enligt följande: 7 Triton Sund, 3 Glory Southwind

Avd 4) Dagens Jackpot-drag tillika första spiken ser vi här i 3 Lilljeppe. Jag hoppas och tror på tidig ledning. Att han ska hålla undan för hästarna som står på 20 m tillägg håller jag för högst troligt, även om en sådan som 9 Bill Boing med Björn Goop kan komma farande tidigt i loppet från sitt springspår. Man eller mus, jag tar ställning för Peter G Norman med sin i toppform varande springare.
Jag spikar: 3 Lilljeppe

Avd 5) Endast en galopp a´la grande ligger i vägen för min andra Jackpot-spik som vi återfinner här i den femte avdelningen. Läget ser jag mer som en plusfaktor för felfri avgång än något annat. Häst mot häst är min spik överlägsen sina konkurrenter. Vem är det då? Givetvis 8 Caddie Elenor, blivande kanon!
Jag spikar: 8 Caddie Elenor

Avd 6) Omgångens mest öppna lopp som jag ser det. 1640 m autostart är vad som gäller och då jag inte slösat med mina streck så här långt finner jag det lika bra att helgardera loppet. Kommer kännas skönt att sitta med fem rätt inför sista!
Jag streckar och rankar enligt följande: 7 Champ Lover, 6 Center Run, 5 Nova Zet, 9 Noss Wood, 8 Alwood, 12 Simsala, 1 A Bit Of Heaven, 11 Muscles Rose, 4 Västerbo Freakout, 2 Mellby Sensation, 3 Ossian, 10 Lady D´Amour

Systemförslag V6 3/3:

1) 6 1
2) 10 5 12 6 2 9
3) 7 3
4) 3 Lilljeppe
5) 8 Caddie Elenor
6) 7 6 5 9 8 12 1 11 4 2 3 10

Systemet är på 288 rader och kostar detsamma att investera i. Glöm inte att enbart lira i sexrättspotten! Jag ber som vanligt att få önska alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar