tisdag 9 mars 2010

***V64-Jackpot 10/3***

Hejsan,

Ont om tid inför den här omgången, därför går vi direkt till InförSnacket!

1) Mycket fin lopp för lovande treåringar. 8 Bolgheri trodde jag mycket på vid senaste Solvalla-framträdandet, men den gången brann det i skallen på hästen och han drog iväg i ett på tok för högt tempo. Antar det var laddningen från start som föranledde det hetsiga uppträdandet. Jag tror att Bolgheri är den med mest utvecklingspotential i det här loppet men väljer ändå att gardera honom. 5 Famous Fayline skulle ha mött min tipsetta på Solvalla men ströks då. Har startat en gång efter det och är efter fem starter ännu obesegrad. Ser inte mycket ut för världen men vet uppenbarligen vad det hela går ut på. Tuffaste utmaningen hittills. 7 Pele D K har gjort det mycket bra så här långt och reparerade senast en större galopp på bra sätt till tredjeplatsen. Sista strecket till 1 Somekindacatch som inlett karriaären med två segrar, tagna på bra sätt. Borde bli bättre och bättre ju fler lopp den får innanför västen.
Streck för och ranking enl följande: 8 Bolgheri, 5 Famous Fayline, 7 Pele D K, 1 Somekindacatch

2) Stolopp som jag löser med ett enda streck. 5 Only Lavec med Jim Frick bör vara smått överlägsen dess motståndare. Öppnade senast mycket snabbt till ledningen för att släppa till storfavoriten Caddie Elenor. Blev kvar i dennes rygg hela vägen in i mål med till synes gott om krafter kvar. Kort distans ser jag som en fördel och jag tror på spets och slut.
Jag spikar: 5 Only Lavec

3) Vidöppet på förhand. Jag streckar fem som bör vara i den främre träffen, förhoppningsvis är någon av dom först i mål också.
Streck för och ranking enl följande: 3 Claude Du Nord, 5 Famous Ribb, 8 Bagno, 6 Crown Hall, 10 Staro Caommander

4) Vid sunda vätskor är 15 Elin´s Pride överlägsen men hon är skörare än glas och tåls därför att gaarderas. Ställs också mot ett hyfsat gäng så här i andra starten efter långt uppehåll.
Streck för och ranking enl följande: 15 Elin´s Pride, 13 Carmenere, 7 Quantum Town Girl

5) Stig H årsdebuterar 3 Salinity och det är nog laddat inför detta. Hästen var inte riktigt att lita på under fjolåret och risken finns att han förivrar sig då löpsuget kanske blir för stort. Kapabla motståndare finns och jag vågar inte singla favoriten.
Streck för och ranking enl följande: 3 Salinity, 4 No Hurry, 1 Castor Race, 9 Zeus Boko

6) Jag spikar Göran Lång med fortoppade 1 Unix Brodde. Hästen spetsade från spår tre bakom bilen för fyra starter sedan och jag hoppas han är tillräckligt snabb för att försvara ledningen.
Jag spikar: 1 Unix Brodde

Spelförslag V64 10/3:

1) 8 5 7 1
2) 5 Only Lavec
3) 3 5 8 6 10
4) 15 13 7
5) 3 4 1 9
6) 1 Unix Brodde

Systemet är på 240 rader och kostar detsamma att investera i. Glöm inte att endast spela V6 då det är i den potten alla Jackpot-miljonerna ligger. Som vanligt ber jag att få önska er alla ett stort, Lycka Till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar