onsdag 7 november 2012

V86 Solvalla 7/11

Howdy!

Lördagen bjöd på idel besvikelser vad mina tips beträffar. Att det gått trögt på slutet är sannerligen ingen överdrift. Vändningen måste komma snart och jag hoppas den gör det redan i samband med onsdagens tävlingar på Solvalla.
Den här veckan tvingas jag dock hålla nere insatserna något och jag lämnar därför endast ett V86-förslag. Låt oss se vad jag kommer fram till! (På grund av de strykningar som tillkommit i den sista avdelningen under onsdagen, som gjort systemet betydligt mindre väljer jag trots allt att lägga till ett mindre V4-förslag också.)

Jag tar mig som vanligt an omgången genom att avhandla avdelning för avdelning.

Håll tillgodo!

V86-1) Här råder ingen tvekan! Bästa hästen med bred marginal enligt mig är 6 On Track Piraten. Jag finner ingen anledning att gardera utan inleder veckans omgång med ett singelstreck!

V86-2) Det är inte ofta jag fastnar för en häst på det sätt jag gjorde då jag såg 5 Re Doc göra sin första start. Han har imponerat storligen och det är svårt tro att han inte är mer än två år gammal. Kapaciteten han visat prov på så här långt gör att jag håller honom som favorit till slutsegern i Uppfödningslöpningen. Att någon annan ska utmana om segern i det här loppet tror jag inte. Singelstreck nummer två är således ett faktum!

V86-3) Det skulle inte vara otänkbart att fortsätta med ytterligare en spik. 2 Good Speed har onekligen imponerat på slutet. Läget är bra och formen verkar bestå. Jag vill dock gärna ta med ytterligare några stycken på systemet. 9 Black Francis Boy såg dunderfin ut senast bakom Good Speed. Med gott om krafter sparade passerade han mållinjen som trea. Här har han fått ett passande läge för att få en smygare. Med tempo på loppet blir inte jag förvånad om han spurtar ner samtliga konkurrenter till ett glatt odds. 1 Inhibited är, även om inte ledningen nås, garanterad en fin resa från innern. De dagar han tävlar på topp är han mycket bra. 6 Order By Mackie gör emellanåt fenomenala prestationer. Avsaknaden av lopp i kroppen gör att jag den här gången endast ser henne som outsider. Kan öppna mycket snabbt,

V86-4) 9 Rebellion gör sin femte start och kommer med två raka spetssegrar. De två inledande starterna ändade med galopp. Jag förmodar att hästen blir klar favorit men med tanke på de tendenser han visat upp då han tvingats gå utvändigt om hästar känns det som en självklarhet att gardera, även om jag känner mig övertygad om att det är den överlägset bästa hästen i loppet. 6 Go D. Augustus är mycket snabb den första biten och tar troligen hand om ledningen. Är han lika bra som vid skrällsegern näst senast kan han vinna igen. 5 Lively Accelerator hoppas jag får tävla barfota, då får övriga jobba för att hålla henne bakom sig. 2 Pleading har inte vunnit sedan debuten för ett drygt år sedan. Håller farten hela vägen och med lite tur kan han skrälla.4 Queasy har förvånat mig genom att inte vunnit lopp så här långt. Det ser dock ut som att kapaciteten finns där och kanske kan första segern komma här. 13 Pine Rolls har varit mycket bra på slutet. Nu är förutsättningarna lite sämre men han går inte att räkna bort på den fina formen. 3 Foot On The Gas var senast ute i finalen av Sikta Mot Stjärnorna. Avslutade då bra bakom ett gäng kanoner. Lättare emot nu och jag kan inte helt avskriva honom som segeraspirant. 14 Laurentius Romeo fick äntligen vinna lopp i näst senaste starten. Jobbigt läge återigen men med rätt resa spurtar han ner många till slut. 11 Kimbee Star besgrade bättre hästar än många av de han ställs mot den här gången vid sina båda vinster. 8 Punters Point är en läcker travare som med maxklaff kan skrälla.

V86-5) Loppet hade varit att betrakta som helgarderat med fyra streck, men jag har bara råd med två. Jag tror mest på 4 Chichina Boko. Når hon ledningen utan att det kostar för mycket bör hon vinna. Jag är dock inte helt säker på hur snabbt 1 Define´Em kan öppna. Skulle hon lyckas försvara ledningen blir hon svår att passera. 6 Caddie Heart blev jag väldigt imponerad av näst senast. I förra starten vek hon ner sig lite väl tidigt för att få godkänt. Varför hon presterade sämre den gången vet jag i skrivande stund inte men det föranleder mig att avstå strecka henne. 5 Quadrille är en fin häst som avslutade bra senast. Riskerar en tung resa nu och jag chansar bort henne.

V86-6) 3 Thula Sana har fått ett perfekt utgångsläge och ser mycket fin ut för dagen, jag spikar. Värsta motbudet 10 Famous Dream fick tömma sig rejält vid sjätteplatsen senast mot mycket bra hästar. Har ett chansartat utgångsläge den här gången vilket gör att jag inte streckar henne. 6 Max Vox kan bli en svår nöt att knäcka om han får bestämma i ledningen.

V86-7) Ett öppet stolopp där jag väljer att ta ställning för favoriten 4 Hyacint. Hon har förvisso inte vunnit på ett tag men står bra till i loppet och ses med bra chans att leda loppet från start till mål.

V86-8) I den avslutande avdelningen streckar jag samtliga ekipage. I den bästa av världar sitter jag med sju rätt inför det åttonde loppet och kan lugnt luta mig tillbaka medans pengarna trillar in. Min ranking av loppet finner ni i nedanstående systemförslag.

Systemförslag V86 (720 rader = 180 kr)

V86-1) 6 On Track Piraten
V86-2) 5 Re Doc
V86-3) 2-9-1-6
V86-4) 9-6-5-2-4-13-3-14-11-8
V86-5) 4-1
V86-6) 3 Thula Sana
V86-7) 4 Hyacint
V86-8) 9-7-3-1-12-4-6-10-5

Systemförslag V4 (30 rader = 60 kr)

V4-1) 4-1-5
V4-2) 3-10-6-7-4
V4-3) 4-8
V4-4) 9 King Tilly

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar