fredag 23 november 2012

V75 Jägersro 24/11

Howdy!

Den här lördagen ställer vi in kompassen med riktning Malmö och Jägersro.
Min form har följt årstiderna skulle man kunna säga. Under sensommaren var jag het, under hösten har jag varit sval och på sistone känns det mest som jag agerat som kraftfull förvarning om en iskall kommande vinter! Jag ger dock inte upp, utan med en dåres envishet kämpar jag vidare med hoppet om att det snart ska vända.
Jag sätter tänderna i omgången som om den vore en blodig mör oxfilé och njuter i fulla drag. Jag ska inte falla offer rakt av för spelarkollektivets tankar utan har för avsikt att leverera ett litet system med potential att vara med och kriga om lite större slantar, trots sin ringa storlek.
Håll tillgodo av min genomgång, avdelning för avdelning. Nu kör vi!

V75-1) Långlopp över 2640 m voltstart inleder. Omgångens första drag återfinner vi redan här i form av 4 Lexus Lavec. Imponerade vid segern 30/10 och jag anser han ska ha mycket bra chans att vinna det här oavsett löpningsförlopp.

V75-2) Mycket roligt lopp där flera av hästarna inte är speciellt vana vid startmetoden. Jag sätter 2 Dreams Take Time först i rankingen. Tyckte avslutningen senast bakom Barracuda River var mycket bra och nu kan det vara hans tur att triumfera. Jag tror inte Ludde är intresserad av att släppa ifrån sig ledningen med 1 Barracuda River om han nu skulle lyckas försvara den och jag streckar. Med mitt scenario riskerar 5 Fascination få en tung resa och jag faller pladask för frestelsen att utelämna henne från systemet som den storfavorit hon är. Tredje och sista strecket till från tillägg startande 11 Edward Ale. En tuffing som kan runda samtliga.

V75-3) I och med den tredje avdelningen är vi framme vid lördagens höjdpunkt, Svensk Uppfödningslöpning. Med tre streck känner jag mig tämligen övertygad om att ha vinnaren med på lappen. 2 Nugget´s Face blir favorit och det är inte mycket att säga om. Christoffer Eriksson är färsk i sådana här sammanhang och det vore mycket kul om det gick vägen för denne unge travtränaren. 3 Västerbo Loveboat imponerade stort på mig vid segern på Solvalla och blir inte lätt att stå emot. Min tidiga favorit till segern i Uppfödningslöpningen var 11 Re Doc som jag vägrar se som avsågad då jag vet vad han kan.

V75-4) Stefan Persson´s 8 Vitamin M har visat prov på stor talang och ställer inte startspåret till det bör hon ha mycket bra chans. Risken är dock överhängande att det blir en jobbig resa då hon knappast blir välvilligt släppt till spets över den korta distansen. Är förvisso startsnabb och med hjälp av den vinklade startbilsvingen bär det eventuellt iväg direkt till ledningen. Hursomhelst garderar jag favoriten. En skräll som jag vill varna lite extra för är 5 Youresodivine. Senast såg hon ut som en retad tiger i rygg på ledaren med alla krafter sparade. Två raka segrar dessförinnan och formen är så bra den kan bli. Tredje strecket till 6 Nougat Ås som det blev struligt för sist på V75. Har revansch att utkräva och den kan komma redan här. 3 Search Launcher har ett smaskigt utgångsläge även om jag inte tror startsnabbheten räcker till för att ta hand om ledningen. Bör dock inte ha några problem att hitta ner i vettig position. Går hela vägen in i mål.

V75-5) Lite svåranalyserat men jag tar ställning och spikar! I nuläget är 9 King Creole E.P favorit men han har lite knepiga startryggar och riskerar hamna långt bak i fältet. Är förvisso mycket bra men jag tror det blir en för jobbig löpning för att han ska räcka till seger. Andrahandsfavorit är 5 El Mago Pellini. Är ingen raket från start och kommer med största sannolikhet tappa flera längder inledningsvis vilka blir jobbiga att ta igen. Jag har letat med ljus och lykta på nätet efter autostartlopp med 7 Remee La Marc utan att lyckas. Har inte fått fram information om hästens startsnabbhet men har någonstans i bakhuvudet känslan av att han är riktigt snabb bakom bilen. Jag hoppas känslan är med sanningen överrensstämmande och jag singelstreckar den norske gästen.

V75-6) Lite tråkig lösning på det här loppet men med tanke på insatsen senast kan jag inte gå emot 2 Vinnalt Herkule. Det blir nog svårt att nå ledningen med tanke på att 1 Sune Palema kan lägga iväg rejält den första biten. Jag håller det heller inte för otroligt att 4 Victoria Island lyckas plocka en längd på de båda. Hursomhelst tror jag Flemming vinner. Han kan rentav vinna trots en löpning i dödens.

V75-7) Gulddivisionen avslutar veckans omgång och vi får se en av världens bästa hästar, 5 Yarrah Boko. Han har fått två lopp i kroppen efter sin skadefrånvaro och bör närma sig formtoppen. Jag litar dock inte helt på honom än och garderar. 10 Livi Barcelona svarade för en mersmakande insats senast från dödens, om än mot ett beskedligt guldgäng. Sista 500 m avslutades i trakterna av 1.09 och som enprocentare känns han mycket rolig att ta med. 6 Saston blir bara bättre och bättre. Tuggar ner de flesta och det är inte omöjligt han avgör den tunga vägen. 1 Strong Boy vann på Vincennes härom veckan och är riktigt bra för dagen. Gör nog bäst i att släppa ifrån sig ledningen och hoppas på fritt sill slut. 12 O´Grady tror jag har ytterligare en del utveckling i sig och får han bra ryggar att gå i under slutvarvet biter hans speed bra över upploppet.

Systemförslag V75 (180 rader = 90 kr)

V75-1) 4 Lexus Lavec
V75-2) 2-1-11
V75-3) 2-3-11
V75-4) 8-5-6-3
V75-5) 7 Remee La Marc
V75-6) 2 Vinnalt Herkule
V75-7) 5-10-6-1-12

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar