torsdag 15 november 2012

V75 Solvalla 17/11

Howdy!

Jag hoppas och ber om att lördagens tävlingar slutar på annat sätt än onsdagens vad spelet beträffar. Spikarna svek totalt. Sophias Blush är nog inte så bra som jag trodde, Aloe Vera såg formlös ut och Nero Capar slog det inte direkt några gnistor om från spets. Skam den som ger sig. Det är bara att ta nya tag. Men nu skulle det onekligen kännas skönt att få en framgång på streckspelet, det har gått på tok för lång tid sedan det senast trillade in några kulor.

Tipsen hålls kortfattade då tid inför helgen är en bristvara. Håll tillgodo med följande!


Solvalla

V75-1) 10 Perfect Toll lär ta rygg på snabbstartande 3 Conchita Exclusive. Bör hamna bra på det och spikas.

V75-2) Öppet lopp. 6 King Tilly bör ha bra chans om han håller ordning på påkarna. 1 By Air riskerar fastna på innern. Löser det sig har han bra chans. 2 Matterazzi Bob öppnar snabbt, kan vinna från spets eller rygg ledaren. 4 Steve Fourty räknas från bra läge. 7 Package Deal imponerade vid dödensseger näst senast. 9 Rite On Win (struken) får Olle i vagnen vilket är ett kraftigt minus men tävlar hästen på topp är han med och gör upp om det.

V75-3) Tror att spetsstriden står mellan 1 Spring Erom och 3 G.H Nemo, med knapp fördel den sistnämnda. Den som snor åt sig ledningen tillmäts bra chans. 9 Caballion vet ju alla  hur bra han egentligen är, kan krossa allt om travet funkar. 4 Oracle visade fin form senast. 2 Friction tänkte jag länge och väl chansa bort, förståndet återinfann sig dock och han får sin välförtjänta plats på kupongen.

V75-4) 5 Salsa Knight ser läcker ut för dagen, kan nå spets och blir mycket svårslagen därifrån. 2 Just Magic är en tuffing som startade inom V75 så sent som i lördags. Kan vara i tuffaste laget att starta så här tätt men jag tror nog S Persson vet vad han sysslar med när han väljer en så tuff matchning av hästen. 4 Overtaker By Sib imponerar. Såg slagen ut in på upploppet senast men kom tillbaka och vann säkert. 6 Gambrinus Degato har en riktig toppform och är inte sämre än redan nämnda trio, kanske rentav bättre!?

V75-5) Här har jag mitt drag i omgången. Jag tror på spets och slut för 6 Chicago Jenny. Tomas Pettersson är inte en kusk som vinner jätteofta inom V75 men här tror jag han får en efterlängtad seger.

V75-6) 8 Disco A.E tror jag Örjan trycker av rejält från start och blir släppt till ledningen med. 6 On Track Piraten får trava i dödens om nu inte 7 Edward Ale i stället får den otacksamma löpningen. Tror slaget står mellan dessa tre tuffingar. Garderar man ytterligare tas 1 Vincennes och 2 Oasis Bi i första hand med. 

V75-7) Sista avdelningen låser jag på två. Den mest troliga att vinna är 2 Aristocat Boko men jag gillar även 11 Pingus Vang skarpt och dubblar systemet med denne.

Systemförslag V75 (720 rader = 360 kr)

V75-1) 10 Perfect Toll (2,7)
V75-2) 6-1-2-4-7-9 (8,10)
V75-3) 3-1-9-4-2 (6,7)
V75-4) 5-2-4-6 (1,3)
V75-5) 6 Chicago Jenny (13,3)
V75-6) 8-7-6 (2,1)
V75-7) 2-11 (12,5)

Lycka till! / @TravExperten

Före V75                                               Efter V75

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar