tisdag 15 maj 2012

V86 Solvalla 16/5

Howdy Racinglovers!
Ibland är tiden knapp och jag tvingas till en betydligt mer kortfattad genomgång än jag själv önskar.
Hoppas ändå jag kan vägleda er rätt i jakten på miljonerna. Som brukligt är tar vi oss an omgången, avdelning för avdelning.
Håll tillgodo!

V86-1) Jag spikar bästa hästen men som inte är ute över sin favoritdistans. Jag tror ändå Örjan med 4 Haraldinho visar man är huvudet högre sina motståndare.
Ranking: 4

V86-2) Min roliga idé i loppet har strukits, 6 Flip A Coin. Jag streckar därmed endast 11 Nantucket och 12 Saston. Jag har svårt se någon av övriga utmana även om en sådan som 3 Milliondollar Lux så riktigt fin ut vid vinsten senast.
Ranking: 11-12

V86-3) Jag fortsätter snåla på strecken denna onsdag. Här tar jag ställning för den orutinerade favoriten 1 Bret Boko. Mycket talar för Solvallalunken, spets och slut.
Ranking: 1

V86-4) 1 Motivated Hanover känns rejält överstreckad den här gången och den här favoriten tycker jag ska gå att fälla. Det kan vara spets och slut på 3 Sandringham Hanover men jag har ett fynd i detta lopp som måste streckas, 11 Madame Nicole. Sex hästar totalt finns med på mitt system.
Ranking: 3-4-11-10-1-8

V86-5) Om 3 Pojke Kronos löpte upp till sin härstamning hade loppet varit lättlöst, men jag är inte jätteimponerad av det hästen visat så här långt. Totalt fem streck i loppet, vilket för övrigt är det mest intressanta för dagen. Flera hästar som gjort det mycket bra i sina karriärers linda.
Ranking: 6-3-1-7-5

V86-6) 2 Opportunity imponerade i debuten för Svanstedt och mest troligt är att hon vinner på nytt. Men jag vill ha med ett par outsiders. 6 Caddie Geisha är mycket bra och prickar kusken från springspåret kan det bli bra... 4 Lönshults Lilly värmde strålande inför senast och fick en pangstart från tillägg, men det hela ändade i galopp då man skulle hitta ner i utvändigt position mitt i fältet, megaskräll!
Ranking: 2-6-4

V86-7) Årsdebut för 2 Joyland Park, jag hoppas och tror hon levererar på en gång, spik! Roliga motbud vid gardering är 4 Quenna Lavec och 5 Diego Di Maggio.
Ranking: 2

V86-8) Vilket lopp! Flera av dessa fyraåringar räknar jag med att få se i Derby-finalen på Jägersro senare i år, t ex 1 Disco A E. Jag tillmäter dock 4 On Track Piraten och 7 Cao Dai bäst chanser den här gången. Men 2 Going For Gold Zaz och 5 Bon Frecia platsar på systemet, liksom även 9 Angelo.
Ranking: 4-7-2-1-5-9

Systemförslag V86 (2080 rader = 270 kr):

Avd 1) 4 Haraldinho
Avd 2) 11-12
Avd 3) 1 Bret Boko
Avd 4) 1-3-4-8-10-11
Avd 5) 1-3-5-6-7
Avd 6) 2-4-6
Avd 7) 2 Joyland Park
Avd 8) 1-2-4-5-7-9

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar