fredag 25 maj 2012

Elitloppsfredag 25/5 med lunchtrav

Äntligen...
Då är vi framme vid ännu en elitloppshelg, underbart och spännande! Fredagen bjuder bl a på Sverigeloppet och jag kommer vara där för att bevittna det hela live. Känner på mig att det blir svårt att somna i natt, man är ju mer förväntansfull och nervös än ett barn den 23:e december.
Inledningsvis fokuserar jag på V4, håll tillgodo!

V4-1) Jag hoppas och tror 3 Photo Princess vinner. Form sprutar det om henne och senaste insatsen var av det grymmare slaget. Hon ställs dock mot värdiga motståndare som t ex favoriten 5 Elaine som varit smått imponerande på slutet. Streckar även lägesgynnade 1 Princess Wine och 11 Longisland Icetea som är van tufft motstånd.

V4-2) Läget till trots rankar jag 12 Handler etta. Jag gillar hästen skarpt och känner mig övertygad om att det i grunden är fältets mest kapabla kuse. Streckar naturligtvis även Flemming med 6 Rebus. 4 Benno Kievitshof få också plats på systemet även om jag tror han är kraftigt missgynnad av att det är 2140 m. Sprinterdistans känns mycket bättre för hans del! Vill ha med ett par rensare oxå och hittar då 2 Magnificent Match och 1 Västerbo Mixedlove.

V4-3) Mitt stora drag för dagen hittar vi här i form av 13 Frodo. Kuskminuset är obeskrivligt stort men tokformen hästen besitter går inte att blunda för. Streck även för 9 Extas, 5 Indesign, 6 Oozing och 7 Ray B Arber. Inte säker på att jag överlever loppet ändå, men det får räcka med streck hursomhelst.

V4-4) Sverige-loppets final och jag väljer att spika 13 Perfect Toll som ser ut att bli jättefavorit, med all rätt som jag ser det. Normalt sett tycker jag han bör vara sina motståndare överlägsen!

Spelförslag V4 (100 rader = 200 kr):

Avd 1) 1-3-5-11
Avd 2) 1-2-4-6-12
Avd 3) 5-6-7-9-13
Avd 4) 13 Perfect Toll

Lycka till! / @TravExperten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar